Muchia Gardoman partea alpina cu iesire directa in creasta

Publicat pe

Pe nemarcate prin Valea Ucea spre Varful Ucea Mare

Data: 22.09.2019

Scop: tura montana + alpinism

Trupa: Alin Tanase si eu

Locatie: M-tii Fagaras – Muchia Gardoman

Alin vine cu ideea de a face o muchie nordica Fagarasana cu iesire alpina directa in creasta ceea ce presupune si portini de alpinism. Ne hotaram sa incercam Muchia Gardoman cu iesire in Varful Arpasul Mare. Eu facusem partea de gol alpin a muchiei Gardoman acum aproximativ 17 ani 😀 urcand din Valea Ucisoara. Stiam ca zona cu Rautatile nu este de facut datorita jenepenisului care face zona inabordabila.

Cum aveam doar o zi la dispozitie, ne intalnim dimineata la 6:30  la Combinat in Victoria, apoi mergem cu masina pe forestier pana la intrarea pe Valea Ucea (7:30) pe care urcam spre o exploatare mare din costa estica a Gardomanului. Stiam  zona si aveam track-ul de acum 5 ani asa ca in doua ore eram la casuta de vanatoare in Valea Ucea. Am continuat pe firul vaii si dupa inca o ora jumate era deasupra de pragului glaciar de unde am cotit stanga spre Muchia Gardoman.

Vremea era perfecta pentru ce ne propusesem. Temperatura optima, caldut si fara vant. Doar iarba mare, jnepenii si inclinatia mare ne faceau sa simiti in picioare tura. La ora 12:00 eram sus si ne bucuram de privelistea aereana care o aveam spre creasta, Valea Ucisoara si Ucea. Am continuat matematic spre creasta in prima parte neavand obstacole deosebite. Odata ajunsi in spintecatura ne echipam luand hamurile pe noi si legandu-ne in coarda. Primele doua lungimi sunt usoare pe o fata putin inclinata. Apoi urmeaza o coborare intr-o spintecatura care am facut-o prin dreapta. Ajunsi sub o lespede mare am regrupat. Acolo a urmat „pasul” muchiei in care trebuie sa urcam pe lespedea mare, sa urcam pe ea si apoi cu un pas foarte mare sa ajungi pe fata de stanca pe care se continua ascensiune. Aici am gasit singurul piton, restul asigurarilor fiind la colturi de stanca si ceva pietre incastrate.

La ora 15:30 eram sus pe Varful Arpasul Mare. Coborarea am facut-o prin caldarea Corabia tot pe Valea Ucea. La ora 20:30 dupa 13 ore de mers eram la masina.

Multumesc prietene pentru aceasta tura deosebita! Sper sa mai facem si altele, ca avem multe de facut 😉