Skiind de pe Retezat

Publicat pe

Skiind de pe Retezat

Data: 27-28.02.2016

Locatia: M-tii Retezat

Scop: ski de tura

Trupa: Akos, Vlad si Caba

Iarna lui 2016 din punct de vedere a zapazii a fost un dezastru.😦 Asa ca, tot ce ne-a ramas, este sa speram ca poate vine zapada de primavara :)).

Am plecat spre Muntii Retezat cu Akos si Vlad desi vremea se anunta inchisa si fara precipitatii. Vroiam sa facem doua ture de recunoastere pe skiuri de tura in zona Lacul Pietrele spre Varful Retezat si Saua Pietrele spre Valea Rea. Ca in vremurile bune, ceasul a sunat la 3:30 si la ora 5:10 ne-am intalnit in Teius de unde am plecat cu o singura masina. Pe la ora ~7:45 eram in Carnic de unde am pus skiurile pe rucsaci si am urcat in Gentiana unde am ajuns dupa 1:45 ore. Dupa o masa buna am pus skiurile in picioare si am urcat spre Lacul Pietrele. Vremea era insorita si zapada neasteptat de buna, peste stratul de zapada vechi foarte inghetat, acum aveam ~10 cm de powder nins cu ceva zile inainte.

Am urcat in Saua Stanisoarei si apoi pe curba de nivel in urcare am iesit in saua de iarna a Retezatului. Pana pe varful Retezat ne-am strecurat pe limbile timide de zapada. Akos a intuit un culoar superb pentru coborare pe care l-am studiat si „beculetul” s-a aprins🙂

Poze pe varf si la vale. Ajungem deasupra de linia celui de-al doilea valcel si studiem zapada. Akos coboara urmat de Vald. Se opresc, si pentru siguranta, verifica profilul zapazii. Dupa  30 de minute de munca elaborioasa decidem ca zapada este stabila si putem cobora. Ceata a disparut asa ca am putut savura o coborare plina de adrenaliana. Am reusit o linie superba!

Am revenit la Lacul Pietrele de unde am urcat prin ceata densa pana sub Saua Bucura de unde am skiat foarte bine pana in Bordul Tomi.

Duminica am urcat in Saua Pietrele spre Valea Rea si am descoperit caldarea secundara a Vaii Pietrele care are niste culoare foarte frumoase pentru ski.

Am coborat la masina fericiti ca am avut o tura neasteptat de buna, ca pe vremuri.

Ca si surpriza ne-am intalnit cu doua persoane total speciale a lumii alpinismului si anume: Leslie Fucsko si partenerul lui Camerzan Emilian (Espo). Respect baieti pentru ce faceti!

Multumesc prieteni pentru tura😉

Lasă un răspuns

