Creasta Lotrului – mountain-bike printre bujori; satisfactie maxima

Posted on

Creasta Lotrului – mountain-bike printre bujori; satisfactie maxima

     Data: 29.06.2014
     Locatia: M-tii Lotrului, Valea Lotrioarei
     Scopul: MTB de altitudine
     Traseul: Valea Lotrioarei – Valea Mogosului – Varful Prejba – Saua Braneasa – Varful Voinesita – Varful Sterpului 2140 m – Coasta Cainelui – Riu Vadului
     Date tehnice ruta: 67 km, diferenta de nivel 2800 m pozitiva, durata 10 ore, altitudine maxima 2140 m
     Recomandari: pregatire fizica buna, plecat devreme dimineata, Track GPS cat mai bun plus cunoasterea utilizarii aparaturii GPS🙂, harta, bike 29″ full-suspension, bluza groasa si geaca vant/ploaie, mancare si apa, lanterna , si chef si de push/carry-bike
     Dupa ce am participat la 4 Munti si am parcurs traseele de vis de acolo, am plecat cu un chef si mai mare de MTB si mai ales de a parcurge trasee montane mai deosebite. De ceva vreme trageam cu ochiul la Creasta Muntilor Lotrului iar acum i-a venit randul.🙂
    Am incropit un track cat mai precis pe Google Earth, iar in ziua de sambata, ajunsi pe Valea Lotrioarei am parcurs cam 30 % din traseu in sens opus ca tura de recunoastere cu Feri si Luci.
Duminica a fost ziua cea mare. Oli a venit special din Medias si impreuna cu Sika am plecat la ora 10:00 de la Pensiunea Rotarii (altitudine 440 m). Am urcat pe forestierul de pe Valea Mogosului care ne scoate pana pe Varful Prejba (1707 m), deasupra fostei cabane Prejba. Pana aici am catarat 15,5  km cu 1300 m diferenta de nivel  in ~2:30 minute, ciclabil 95%. De aici se coboara valurit pana in Saua Braneasa mai aproape toata distanta pe drumuri de iarba si la liziera padurii. (de la Start 25 km). Traseul intre Varful Prejba pana in Braneasa este banda albastra. Sika de aici a coborat, urmand sa parcurg cu Oli traseul mai departe.
     Urcarea spre Varful Voinesita merge parcursa pe bike pana la km 29 pe un drum forestier destul de bun. Atentie nu e usor! Apoi urmeaza cam 5 km de push – carry bike cu zone ciclabile scurte pana in punctul maxim al traseului Varful Sterpului 2140 m. Pana aici, cu poze si pauzele de rigoare am facut cam 6:45 ore de la Start. Dupa coborarea de pe acest varf am prins din nou un drum forestier strategic destul de bolovanos care merge pe creasta si apoi pe Muchia Coasta Cainelui in coborare continua aproximativ 20 de km. Peisajul in zona inalta a fost deosebit de frumos mai ales ca bujorul de munte era inflorit. Pacat de negura din zare, dar in rest vremea a fost perfecta, doar cateva rafale de vant ne-au deranjat.
     Recomand parcurgerea acestui traseu numai pe vreme buna, utilizand GPS dar si un bike bun de preferat un 29″  full-suspension fiind destul de solicitant. La coborare se urmareste marcajul banda rosie, atentie la intrarea in padure, unde sunt mai multe drumuri forestiere.
     Pana la Finish am mai avut 5 km de asfalt pe Valea Oltului unde am tras tare sa „scapam in viata” traficul fiind nebun si inca 4 km de forestier pana la masini.
O fost o tura adevarata, un al 5-lea Munte, tura ca o continuare a traseelor de la 4 Munti, eu am numit aceata tura Potcoava Crestei Muntilor Lotrului.
Multumesc Oli pentru inca o iesire superba.
Traseul nostru
Traseul nostru
 
 

One thought on “Creasta Lotrului – mountain-bike printre bujori; satisfactie maxima

    […] – 28-29.06.2014 – Creasta Lotrului – mountain-bike printre bujori; satisfactie maxima […]

Lasă un răspuns

