Adrenalina intr-un colt de Rai – Baile Romane – M-tii Trascau

Adrenalina intr-un colt de Rai – Baile Romane – M-tii Trascau

Data: 14-15.06 2013
    Locatia: M-tii Trascau, Cheile Cetii – Baile Romane
    Scopul: canyoning si relaxare cu prietenii
    Trupa: Oli, Ghita, Andrei, Akos, Tunde, Christof, Szobi cu doi verisori, Raluca, Andreea si Csabi
    Foto: Caba Dan
     Weekend; vreme superba; o tupa de milioane cu oameni de suflet pe care ii iubesc; o locatie noua care ne-a uimit prin linsite, simplitate dar si diversitate; un loc de cort superb langa apa, la umbra unei livezi…
     Am plecat sambata dimineata,  iar la 9:30 ne intalneam cu trupa de clujeni in Teius. Am ales sa mergem in M-tii Trascau in Cheile Cetii numite si Baile Romane. Tot auzisem pareri de foarte bine despre aceasta zona asa ca dupa o documentare prealabila in jurul orei 10:30 ne montam corturile la umbra unor meri batrani.

O masa copioasa
Plecam spre chei
Spre Cheile Cetii - Baile Romane
Spre Cheile Cetii – Baile Romane
     Dupa o masa copioasa ne-am echipat si am plecat sa facem un canyoning mic, adica o balaceala prin cascade de apa😛. Era pentru prima data pentru noi! Ocolin cheile prin stanga in sensul de urcare si ajungem la primul rapel de aproximativ 3 metrii. Ne echipam cu hamuri, coboratoare si casti. Eu „trisez” pentru ca mi-am adus costumul de neopren si fentez apa rece🙂. Gasim un top nou si sigur, de unde Akos rapeleaza, eu urmandu-l. Coboara pana in buza rapelului mare (~ 17 metrii) unde din cauza debitului mare a apei imaginea este impresionanta. O gaura mare si neagra, in ea apa zburand cu putere. Nu vedem ce e sub noi! Un top expus in lateral ne face cu ochiul dar este mult prea incomod pentru a regrupa mai mult de 2 oameni. Ne hotaram sa ne intoarcem si mergem dupa a doua semicoarda. Cei 60 de metrii acum ne permit sa rapelam pana jos pe aceleasi corzi. Imi dau drumul in haul negru si umed. Apa te stropeste si imaginea este impresionanta. Sub mine o marmita imensa ma asteapta parca sa ma inghita. Ajung jos unde apa imi cade cu putere in cap. Recuperez coarda captiva sub puterea apei si o arunc pentru a rapela si urmatoarea cascada de ~ 12 metrii. Adrenalina si senzatia este fantastica! Coboara Csabi si se aude cum striga de la apa rece! Este urmat de Szabi si Akos. Fara neopren e cam racoare asa ca baietii se apuca de flotari si genofelxiuni. Urmeaza un scoc in S in care apa curge cu putere. Rapelez si ajung intr-o zona de apa adanca unde nu ating fundul. Inot pana in buza marmitei de unde pot prinde cablul scarii de fier. Corzile de 60 de metrii au ajuns perfect de sus pana aici😉. Coboara si baietii si ne felicitam pentnru experianta deosebita🙂.
Un filmulet gasit pe net puteti vedea aici: film
Canionul Baile Romane
Oare e uda apa?
Caba, aici e o gaura mare si uda ;))
Deasupra scarii de fier
Seara ne-o petrecem in jurul focului la o slaniana la tapusa si o poveste. Temperatura parca te indeamna sa dormi sub cerul liber si instelat. Tarziu in noapte ne punem la somn.
      Dimineata, dupa micul dejun plecam sa cataram ceva! Descoperim zona de catarat dar care este putin utilizata. Ne jucam pe o mansa si incalziti de soarele puternic terminam cu o balaceala🙂.
Cataratoare fara frica
Akso si Szobi
Akso si Szobi „boteaza” novica cu 7 lovituri de coarda
Rapelul e a doua natura pentru Andreea
Un dus racoritor :))
Cascada scarii de fier
Doi baieti
Doi baieti „rai” dar cei mai faini oameni
O tura superba in care am avut parte de relaxare si liniste dar si de adrenalina. Cel mai importat lucru a fost totusi compania unor oameni deosebiti. Va multumesc si sa ne revedem cat mai repede!
O trupa de notat in cartile de istorie

2 gânduri despre „Adrenalina intr-un colt de Rai – Baile Romane – M-tii Trascau

olimpia a spus:
    21/06/2013 la 13:10

mai du-te ma’ ce fain ai scris! asa a fost! tare fain! multumesc!