3 Munti – o cursa de MTB cu si pentru Spirit

Publicat pe

3 Munti – o cursa de MTB cu si pentru Spirit

    Data: 7-9.06.2013
    Locatia: Stoienesti Arges, Gradistea-Fundata
    Trasee: M-tii Leaota, Piatra Craiului, Bucegi
    Scopul: participare concurs de mountain-bike pe 3 zile in 3 masive montane
    Echipa: „Team Spirit” – Vlad Sancarian si Caba Dan
    Foto: Corina Fodor, Mihai Benec
    Despre 3 Munti as putea vorbi din multe puncte de vedere. In timpul cursei am „scris in gand” multe randuri de suflet si trairi intense despre acest concurs. Este vorba de o provocare in adevaratul sens al cuvantului, in care la fiecare pas iti intreci limitele fizice si psihice. 
    3 Munti este un concurs din seria Carpathian Man, iar cand participi la aceasta suita de evenimente trebuie sa te astepti la altceva! Acest altceva inseamna: munte, provocare fizica si mentala, spirit, adreanalina dar si prietenie, respect, motivatie si energie.
     Totul s-a petrecut in 3 zile in care s-au parcurs trasee din masivele montane: Leaota, Piatra Craiului si Bucegi. Nu distantele parcurse au caracterizat aceste 3 trackuri, ci diferentele mari de nivel, care au cumulat undeva la ~ 5300 m. Fiecare metru urcat in acest concurs a insemnat parcugerea unor din cele mai frumoase zone a romaniei pe poteci montane inguste pietroase si bolovanoase, pe drumuri forestiere prin goluri alpine, printre flori de bujori de munte dar si paduri seculare, pajisti cu case razlete a unor sate de un pitoresc unic in lume. La acest concurs s-a facut mountain-bike iar fiecare concurent a putut sa-si incerce pregatirea fizica dar si tehnica. Aici nu gasesti o ruta usoara. Cobori in viteza printe bolovani, printre balegi, pe iarga uda si radacini alunecoase, treci prin noroaie apoi te racoresti trecand prin balti si mergand efectiv prin albia raurilor. In acest concurs impingi bicicleta, o duci pe umar, alergi pe langa ea apoi te avanti in viteaza pe coborari unde franezi violent cand poteca „dispare” cu cate un metru sub tine, sau bolovanii devin mult prea mari pentru ca roata sa poata trece peste ei. La acest concurs termini plin de noroi, si in care ti-ai testat bicicleta la maxim, in care franele aproape au cedat, furcile s-au umput cu apa si mizerie, unii au rupt schimbatoare si lanturi…
      Pana nu participi nu poti sa-ti dai seama despre ce vorbesc eu aici. Desi pare masochism si este ca un razboi, acest concurs te face sa termini cu zambetul pe buze si plin satisfactie. Cand treci linia de finish impreuna cu partenerul tau cu mainile ridicate si strigand de bucurie sti ca ai reusit sa fi o echipa, sti ca ti-ai depasit limitele, te bucuri de viata, te bucuri ca esti sanatos. 
       Coechipierul meu din acest an a fost Vlad Sancraian, un clujan de nota 100 cu care nu pedalasem niciodata impreuana dar ne stiam din multe ture de ski de tura si catarare. Am fost o echipa care e functionat perfect. Am avut acelasi ritm, pregatire tehnica si abordare. Pe durata curselor  nu am vorbit mai deloc, dar ne-am inteles prin tacere. Fiecare stia cand eram momentul sa accelereze sau o sa o lase mai incet, cand sa mancam sau sa ne hidratam, cum sa abordam zonele tehnice. A fost super! Multumesc Vlade. Mi-a facut o mare placere si sper sa mai facem echipa impreuna. 
       Prima zi a insemnat 45 de km cu 1730 metrii de nivel prin muntii Leaota, atingand altitudinea de 2133m.

Start 3 Munti 2013 - prima zi
Start 3 Munti 2013 – prima zi
    A fost o catarare lunga de 26,5 km pe un drum forestier bun dar cireaasa de pe tort a fost singel trail-ul de pe creasta. O poteca ingusta si tehnica in care pedalai printe bujori si jnepeni. Zona alpina este superba iar ploaia ne-a crutat. A fost ziua in care am mers dupa parerea mea cel mai bine! Am termiant traseul dupa ~ 4:40 ore.
Ultima suta de metrii in forta :D
Ultima suta de metrii in forta😀
Relaxare musculara :D
Relaxare musculara😀
     A doua zi a fost ziua noroiului. Desi nu ne-a plouat mult, mai multe zone au fost mai „murdare”. Cei 60 de km cu 1820 km i-am parcurs in 5:47 minute, in conditiile in care am avut o pana si o camera sparta care a trebuit peticita, furca lui Vlad a refuzat sa mai functioneze iar chain-suck-urile ne-au cam dat probleme de cap. Deliciul a fost zona cu treceri prin apa. Dupa ce travesezi de vreo 15 ori raul si mergi efectiv pe firul apei devi expert in navigatie nautica cu bicicleta🙂. Ultima parte a fost un mic razboi, in care am luptat cu noroiul si care mi-a adus aminte de  concusurile eroice de Adventure Race. Greu, dar frumos!
Putina umezila la sosoni
Putina umezila la sosoni
Asa am spalat lantul plin de noroi!
Asa am spalat lantul plin de noroi!
Voichita si Carpathian Man veseli in ploaie
Voichita si Carpathian Man veseli in ploaie
Traseul trece prin zone pitoresti
Traseul trece prin zone pitoresti
Vald, camaradul perfect
Vald, camaradul perfect
 
Promit ca mai mult de o jumatate de kg de noroi nu am mancat
Promit ca mai mult de o jumatate de kg de noroi nu am mancat
Echipa Spirit in actiune
Echipa Spirit in actiune
Concentrare
Concentrare
Doamne, frumos a fost!
Doamne, frumos a fost!
A treia zi am parcurs printre cele mai frumose trasee de MTB din tara. Are o lungime de ~ 43 de km cu 1600 m diferenta de nivel si se urca in Saua Strunga la 1970 m altitudine. Acest traseu este salbatic si plin de energie. Este dinamic si tehnic. Atinge creste si trece prin zone cu single-trail-uri superbe. Si aici bujorul de munte inflorit ne-a intampinat cu bucurie facand ploaia parca invizibila. Coborarea este un vis! Am terminat acest traseu dupa 4:42 ore, veseli si parca cu o parere de rau ca se termina! 
Adrenalina pe cea mai frumosa coborare de MTB din tara
Adrenalina pe cea mai frumosa coborare de MTB din tara
      A fost frumos! A fost eroic! A fost mountain-bike! A fost perfect! Am fost o echipa! A fost natura pura! A fost liniste! A fost ud! A fost adrenalina! Au fost prieteni! Au fost ganduri curate! Au fost trairi frumoase! Mai vreau!
     Felicit organizatorii si voluntarii, bravo celor care sustin acest tip de evenimente si toata stima participantilor! 
     Familia Carpathian Man este deosebita, si deabea astept sa ne revedem!
Prieteni adevarati
Prieteni adevarati
Multumim Luci Clinciu pentru spiritul
Multumim Luci Clinciu pentru spiritul „Carpathian Man”
O familie cu oameni unul si unul
O familie cu oameni unul si unul

Lasă un răspuns

