Ultra Trail Fagaras – Cu suflet pentru suflet!

Publicat pe Actualizat pe

Ultra Trail Fagaras  – Cu suflet pentru suflet!

Clinciu esti MARE!  – Respect!

     Data: 2012.09.01
     Locatia: M-tii Fagaras, creasta intre Negoiu si Sambata
     Scopul: ultra maraton montan de 3 zile cu ~  5500 m diferenta de nivel si ~ 72 km lungime
     Echipa: Cristina Scortanu si Caba Dan = Activ Spirit
    Clinciu esti Mare! Acestea au fost cuvintele care i le-am spus lui Luci la final de UTF 2012.
    Ultra Trail Fagaras este si cu siguranta va fi un concurs de referinta pentru toti cei care incearca sa isi depaseasca limitele, cei in cautare de adrenalina, de frumos dar si in cautarea linistii interioare, a sinelui.
     Tot ce e facut cu suflet este pentru suflet. Concursurile organizate de Clinciu si care fac parte din seria Carpathian Man sunt deosebite. Sunt adresate oamenilor frumosi care iubesc muntele si miscarea, sunt oameni liberi, sunt competitivi si respecta concurentii incat te simti ca intr-o mare familie. La aceste intreceri ii cunosti pe majoritatea participantiilor, si te bucuri de reintalnirea cu fiecare.
     UTF a fost primul maraton de 3 zile din tara si a parcurs partea centrala a Crestei Fagarasului. Vineri, in prima zi de concurs s-a alergat un prolog prin orasul Avrig de aproximativ 5 km. A fost o etapa usoara prin care s-a incercat promovarea sportului.
Start etapa 2 UTF
     Sambata, la ora 9:00 s-a dat startul la adevaratul concurs, asta dupa o seara petrecuta la pensiunea Ghiocelul unde am mancat o mamaliguta cu cascaval pane si smantana pe post de pasta-party. Ne asteptau 35 de km cu ~3400 m dif. de nivel, traseul fiind: Pensiunea Ghiocel – Cabana Poiana Neamtului – Cabana Barcaciu – Cabana Negoiu – Varful Negoiu prin Acul Cleopatrei – Saua Doamnei – Lacul Caltun – Balea Lac – Saua Caprei si coborare 1000 m pe parte sudica pana la Conacul Ursului, la 2 km de Piscu Negru. Au luat startul 29 de echipe, membrii lor fiind printre cei mai buni alergatori montani din Romania la ora actuala. Noi, echipa Activ Spirit am venit aici sa terminam cu capul sus, si sa ne bucuram de traseul superb. Am facut echipa cu Cristrina Scortanu din Bacau, coechipiera mea de la Bucegi 7500. Stiam ca este o persoana cu care ma inteleg din priviri, fiecare stie ce sa faca ca totul sa mearga uns. Stiam ca este o fata puternica si determinata.
      La start primii 6 km de forestier am alergat intr-un ritm bun pentru a ne incalzi, pozitionandu-ne pe locul 4 la mixt. Am inceput urcarea spre Barcaciu unde am simtit ca nu mergem la puterea si intensitatea cu care stiam ca putem inainta. Stiam din Bucegi cum trage Cristina si stiam ca atunci cand totul este „normal” ma alearga la propriu. Tot concursul am stat cuminte in spatele ei fara sa o fortez, doar sa o incurajez. Am ajuns la Barcaciu in 1:50 ore si la Negoiu dupa 3 ore. Am mers cu fluctuatii, cand in viteza, cand intr-un rimt mediu. La postul de control din Caldarea Mieilor ne ajunge echipa Corina-Corin. Sunt puternici si stiu s-ar putea sa nu reusim sa le tinem ritmul.
Spre Varful Negoiu
Urcarea spre Negoiu mi s-a parut lunga… foarte lunga. Am urcat dupa parerea mea incet dar spre surprinderea mea nu ne intrecea nimeni iar sub Acul Cleopatrei aproape ajunsesem echipa Beleaua-Mica. De pe Negoiu pana deasupra de  Balea am facut un concurs bunicel. Urcarea in Saua Caprei a trecut destul de repede fortand in prima parte a coborarii.
Creasta Maretului Fagaras
Orele s-au scurs si dupa ~ 9:10 ore am trecut linia de Finish a celei de-a doua etape; pe locul 4 la mixt. O etapa grea dar frumoasa in care vremea a fost perfecta.
    Dupa niste paste si o bere binemeritata am coborat in Piscu Negru unde aveam cazare si doar tarziu pe la ora 1:00 am reusit sa adorm. Dimineata ne-am trezit cu noaptea in cap la ora 5:30 pentru ca la 7:00 era startul. Am mancat ceva si am plecat spre Conacul Ursului.
    Spre surprinderea mea dimineata nu aveam nici o durere musculara sau de articulatii. Nu eram somnoros sau obosit. Dupa Start primii 5 km i-am parcurs pe asfalt.  Am plecat in mars pentru ca nu vroiam sa fortam prin alergare. Stiam ca ne asteapta si in aceasta zi drum lung: Refugiul Zmeilor – Trei Pasi de Moarte – Podul Giurgilui – Varful Vistea – Fereastra Mare a Sambetei – Complex Sambata. Se cumuleaza o distanta de ~ 34 km cu 2300 m dif pozitiva si vreo 2900 m de diferenta negativa.
     Din pacate tendonul piciorului drept al Cristinei si genunchiul stang nu au avut chef de tras in concurs asa, ca tot traseul l-am facut fara a alerga, mers doar in ritm de mars. Am uitat de concurenta, de timpi si ne-am bucurat de peisajul cu totul special al Fagarasului. Am avut timp sa meditez, sa ma gandesc la ce vreau sa fac pe viitor, ce am facut, ce trebuie schimbat si cum mi-ar place sa se schimbe. Au fost niste ore de visare, in care am incercat sa privesc cu ochi de iarna traseul in cazul in care o sa venim pe schiuri de tura, am rememorat ture si locuri pline de amintire, am visat la urmatoarele iesiri ce le voi face in Maretul Fagaras.
Balea Lac
     
Cristina, colega mea indarjita!
Spre saua Capra! Ce fain era pe schiuri pe aici😀
Lacul Capra
Vremea a fost impecabila iar temuta coborare spre Sambata fiind intr-un ritm normal a trecut mult mai repede si fara dureri decat ma asteptam. Dupa 9:30 ore am trecut linia de Finish. Impreuna cu Cristina am facut o echipa care a functionat perfect. Ne-am inteles din priviri, ne-am impartasit exerientele dar totodata ne-am bucurat de linsitea muntilor. Am fost un angrenaj care a functioant perfect! Pacat de accidentare pentru ca am fi putut trage, am fi putut lupta pentru un timp mai bun, dar totul se intampla cu un scop in viata. Acum D-zeu a vrut sa ne bucuram de traseu, de vremea buna si de peisajul incredibil.
Finish UTF 2012! O mare satisfactie🙂
     
Echipele de la mixt
Am terminat un concurs deosebit ocupand pozitia a 5-a, parcurgand tot traseul in 18:40 ore, cam ceea ce un turist cu rucsac face in 5 zile! Am castigat in aceste 2 zile o liniste interioara care in agitatia vietii de acasa o gasim cu greu.   
     Felicitari tuturor participantiilor si mai ales castigatorilor; dar si organizatorilor pentru eforturile depuse pentru ca acest concurs sa se desfasoare in conditii perfecte. UTF este la inceput si se pare ca urmatoarea editie o sa fie in 2014, dar provocarea o sa fie la fel de mare!
Sincere felicitari!
      Ce va urma… inca nu stiu! Am un plan… dar o sa vi-l anunt daca reusesc sa-l pun in practica.
 
Viata e frumosa, bucurati-va de ea!
     

8 gânduri despre „Ultra Trail Fagaras – Cu suflet pentru suflet!

    tibi a spus:
    06/09/2012 la 19:16

    Felicitarii echipei ! Si las’ca alta data o veti face si mai, si mai, mare pozitia in clasament!

      Caba Dan a răspuns:
      07/09/2012 la 06:48

      Sanatosi sa fim Tibi! Ca de restu… facem si lac de pescuit :))

    adrian a spus:
    06/09/2012 la 19:37

    cam exagerata chestia cu 5 zile tot traseul…da ma rog….felicitari!!!!…acu stiu pe unu’ Garleanu..care a facut traseul de la Turnuri pana la Rudarita…in vre-o 21 de ore…..da astea sunt ..detalii..

      Caba Dan a răspuns:
      07/09/2012 la 06:51

      Salut,
      Mersi de comment! Numarul de 5 zile l-am trecut pentru turistii care vin sa se bucure de munte. Ca parcurg traseul in 3-4 zile e cu totul aletceva😉.
      Recordul de timp pe Creasta Fagarasului ii detine Zolt din Cluj cu 18:30 ore🙂.

    Liana a spus:
    07/09/2012 la 13:19

    Acesta nu e locul potrivit pentru comentarii rautacioase🙂. Ceea ce scrie Dan e un indemn la prietenie, intelegere, acceptare, un lucru exceptional!!! Felicitari, Dan, pentru tot ceea ce faci, pentru atitudinea pe care o ai fata de cei din jur!! Multa bafta in continuare! You are the best!

    Cosmin Coca a spus:
    12/09/2012 la 09:10

    Bravo Dane! Faine randuri, o cursa buna! M-a bucurat intalnirea! Bafta peste tot! Toate bune din Maramures!

      Caba Dan a răspuns:
      26/09/2012 la 07:12

      Si eu m-am bucurat de reintalnire! Mult succes la MPC🙂 Ma gandesc ca o sa mergi😉 Sa ne vedem cu bine!

    […] Cu fratii mei dragi, la un bike prin Gilau si catarat in Cheile Turzii – 31-02.09.2012 – Ultra Trail Fagaras  – Cu suflet pentru suflet!   Octombrie: – 13.09.2012 – Organizare Concurs aventura – Comoara Cetatii Medias Editia a […]

Lasă un răspuns

