Redescoperind munții Rodnei iarna – Schi de tură prin albul pur al crestelor nordice ale Carpaților

Publicat pe

Redescoperind munții  Rodnei iarna

Schi de tură prin albul pur al crestelor nordice ale Carpaților

    Data: 22-23.03.2012
    Zona: M-ții Rodnei
    Traseu: Borșa – Stația Meteo Pietrosu – Vârful Pietrosu – creasta matematică până în Șaua Gărgălău
    Trupa: echipa Spirit = Corina, Akos și Caba
     Scopul: schi de tură, creasta Rodnei într-o zi🙂
     Akos pentru 2012 s-a gandit la o tură în M-ții Rodnei, și nu oricum, ci să încercam sa facem pe schiuri de tură toată creasta Rodnei într-o zi! Adică din Stația Meteo Pietrosu până în Rotunda.
     Ne-am pus noi la calculat, și a rezultat un traseu pentru „ziua cea mare” de aproximativ 47 de km cu o diferență de nivel pozitiva de ~ 2700 mș pe langa cei 9 km si 1100 m metrii până sub Pietrosu. Am plecat vineri dimineața din Mediaș, l-am prelaut pe Akos din Beclean și pe la ora 9:30 eram în Borșa. Am căutat ceva mașină care sa ne recupereze din zona Rotunda și apoi la 10:10 am urcat cu un microbuz o bună bucată pe drumul spre Pietrosu.
     Vremea a fost superbă și am urcat la mânecă scurtă. Am facut o pauză de masă, unde am mâncat cât am put să mai eliberam din bagaj.
E bine si sa mananci!
Akos a insistat sa fim cat mai usor încărcați dar rucsăceii de 30 de litrii care ii aveam cântăreau cu colțari, pioleți, mâncare și haine undeva la 9-10 kg. Pe la ora 15:00 eram în stația meteo. Oamenii foarte de treabă au găsit și pentru noi un pat. Seara, deși am fi preferat să mai stam la povesti cu ceilalți turist, pe la 21:30 eram în pat, căci ceasul a sunat la ora 3:00. Ne-am echipat în liniște și pe la ora 4:30 am plecat în bezna nopții spre Vârful Pietrosul.
     Afară temperatura sub zero grade a înghețat zăpada destul de bine, așa că atunci când panta s-a accentuat am trecut la colțari. Primele raze de soare ne-au prins la ieșirea în creasta, unde zăpada era mai moale și ne-a dat de furcă pe ultimii metrii.
Rasarit pe creasta Rodnei
Cand soarele rasare totul devine mai vesel
Iesirea in creasta a fost mai dificila din cauza zapezii "sticate"
Sus în creastă la primele ore ale dimineții a bătut vântul dar fără să ne creeze probleme. În șaua înainte de Buhăiescu am trecut pe lăngă două corturi a căror echipe atunci făceau ochi. Oamenii erau pe rachete de zăpadă iar după urmele lăsate, zonele amenajate de campare, am dedus că ce urma ca facem noi într-o zi pe schiuri, ei au făcut în 4 zile. Mi-ar fi plăcut sa fi stat la povești dar eram conștienți că avem mult de mers și fiecare minut este prețios.
Zapada in creasta e buna si ne bucuram de priveliste
    
Spre cer!
Echipa Spirit
Creasta Rodnei este superba de facut pe schiuri🙂
Sincer sa fiu orele au zburat, vântul s-a oprit iar soarele a încălzit atmosfera. Eu m-am simțit destul de în formă, mai ales că eram mult mai ușor folosind o pereche de clăpari noi, Garmont LiteRider, care i-am simțit extraordinar de bine. Sunt ușori, iar blocați pentru schi iți oferă un control foarte bun la coboare. Păcat că s-au și crăpat de pe prima utilizare😀, lucru observat doar acasă. Azi mi-au ajuns în schimbul lor o altă pereche de Garmont și anume MasterLite. Sper sa am noroc de ei și să nu mai am probleme.
Claparii mei cei noi care au tinut o tura!😀
     
Ce spuneti fetelor?
Să fim acolo sus, pe creastă, în acea imensitate alba și într-o liniște deplină a fost un lucru măreț. Zăpada era bine așezată dar totuși am mers matematic. Orele au zburat și după aproximativ 9 ore de mers ne-am dat seama că nu are rost sa ne grăbim pentru a termina creasta pentru că ne v-a prinde noaptea. Așa că am tras un pui de somn pe iarbă înante de Vârful Laptelui. Odihniti am plecat spre Șaua Gargălău în care am ajuns exact după 12 ore de mers. Am coborât spre Borșa pe pârtia de schi care încă era practicabila și zăpada a fost chiar buna.
Daca Akos nu e schior....😉
    
Distanta nu este de neglijat!
In liniste spre Gargalau!
Nu fi suparat... o sa vina si alte ture!
După 14 ore eram în civilizație! Și spre norocul nostru, am prins rapid un autobuz spre centru Borșei unde am lăsat mașina.
      O tura de excepție! Un munte măreț foarte frumos și curat, cu niște creste superbe pentru schiul de tura dar în care ai nevoie de zăpadă stabilă și vreme bună. Nu as vrea sa ma gândesc cum e să te prindă ceața pe sus!
     Corina și Akos au fost încă o data frații mei de tura cu care totul pare ușor… chiar dacă cele 14 ore ne-au solicitat. Am mers la munte sa facem ceva frumos și asta am făcut! Am savurat fiecare urcare și fiecare coborâre. Muntele si zapada pentru toti trei reprezintă o sursă de energie. O energie care ne face sa mergem mai departe, să visăm imediat la următoarele ture împreună, să mergem acasă optimiști, mai ”intregi”, mai iubitori și cu aura luminoasă!
       Muntele ne face sufletul sa vibreze și asta ne face fericiți!
    

8 gânduri despre „Redescoperind munții Rodnei iarna – Schi de tură prin albul pur al crestelor nordice ale Carpaților

    Nelu Manta a spus:
    18/04/2012 la 11:53

    Felicitäri,mä bucur de tine.
    poteci insorite iti doresc. ciao

      Caba Dan a răspuns:
      18/04/2012 la 12:00

      Salut!
      Ma bucur ca ti-a placut relatarea.
      Tu cand vi prin Romania sa facem o tura? Ce planuri mai ai? Poate ne vedem si prin Alpi pe undeva…

      Sa auzim numai de bine!

    Alina Cirja a spus:
    18/04/2012 la 13:52

    Felicitari pentru tura!

      Caba Dan a răspuns:
      19/04/2012 la 08:53

      Multumim mult pentru apreciere!
      >:D<

      Si tie, multe activitati frumoase in continuare!

    Kozma Akos a spus:
    18/04/2012 la 20:28

    Daca tot ai pus poze aia de sub Negoiasa, sa zicem ca e singurl vf. pe care nu am uracat ci am ocolit prin nord.
    In rest o relatare foarte faina, ma bucur ca am fot cu voi in tura asta.
    Sper sa ne vedem in curand. Akos.

    Ski de tura a spus:
    19/04/2012 la 12:37

    […] ideal, pacat ca e departe rau de Bucu. Rodnei merge bine, mi-a placut mult iesirea lui Dan Caba: Redescoperind mun , frumoasa initiativa. In Ceahlau am fost de mai multe ori la drumetie, dar nu mi-am facut o idee […]

    Ioan Croitor a spus:
    20/04/2012 la 19:30

    Frumoasa tura!

Lasă un răspuns

