Ski in Ukraina in statiunea Bukovel

Publicat pe Actualizat pe

Ski in Ukraina in statiunea Bukovel

     Data: 13-18.12.2011
     Locatia: Ukraina, statiunea Bukovel
     Scopul: ski alpin
     Trupa: Chistine si Dan
    Este decembrie! Hmm… a mai trecut un an… Mai avem cateva zile de concediu si vrem sa profitam de ele. Christine vrea sa face ceva mai deosebit… si ma provoca sa aleg ceva mai special.
     Ma uit pe harta… si vad Ukraina! Mama! Asta da locatie!😛 Sau nu? Vorbesc cu Palosh care imi spune de o statiune de ski, si „beculetul” s-a aprins! Acolo mergem!
Cautam pe internet si gasim un site oficial destul de ok a statiunii Bukovel. De cazare se ocupa o agentie care cu greu gaseste un hotel.
     Am plecat marti din Medias spre Bukovel, adica ~ 460 de km via Cluj – Baia Mare, iesind din tara pe la Sighetul Marmatiei. Drumul prin Romanie e asa cum il stiti… dar avem un avantaj, adica avem de data asta statie si „colegii” ne comunica orice miscare a politiei deci innaintam rapid si sigur spre „teritoriul inamic” al Ukrainei. Totul bine si frumos pana ajungem la granita! Cand te inveti cu binele… uiti ca se poate si rau! Ne punem la coada.. si stam… in fata noastra sunt doar vreo 15 masini, dar innaintarea se face… super incet. Se intra cate 6 masini in zona de granita pe partea Romaniei, vine un granicer plictisit si se uita la numarul masini… pleaca! Revine o tanti dupa cateva minute si noteaza numarul masinii… te intreaba incotro! Pleaca! Stai… vine granicerul… iti cere actele (pasaport, carte de indentitate a masinii si cartea verde a masinii masinii)… se uita lung si relaxat la fiecare! Pleaca… mai trec ceva minute si vine sa ne intrebe unde mergem si ce avem in masina! Deschisi portierele si portbagajul! Se uita ca boul la schiri, clapari… doua genti mari si un cos cu mancare… asta pentru inca cateva minute! Te intreaba: ce ai in geanta? Pai haine! Dai sa deschizi ca te grabesti si sa te lasa in pace! Aaa nu mai e nevoie! Pleca si peste alte cateva minute crezi ca ai scapat! Da de unde! Ajungi la ukrainieni! Acolo repeti procedura…. vine un tip… ii dai pasaportul… se uita… lung…. te intreaba ceva in ukraineana… hmm.. tu raspunzi politicos: „Sorry  English!”… relaxat iti mai zice odata tot in ukraineana! No ce vrea asta! Ma dau jos si deschide usile si portbagajul! El tot zice in ukraineana… eu… raspundeam: „SKI Bukovel!” si treaba asta se repeta de cate ori te intreaba sau zice cate ceva! Pleaca! In fata mea e un roman si il intreb totusi care e procedura! Imi explica ca trebuie sa te opresti la doua ghisee si un control. La fiecare dai spaga de 2 lei si areti actele pentru vize… si altele.
    In fine! Dupa aproimativ 2 ore si 40 de minute suntem in Ukraina! Teritoriul „inamic rusesc”! Ne oprim chair dupa granita, conform recomandarii romanului cu care am vorbit, la ceva magazine sa schimbam bani, adica sa cumparam grivini (pe net 1 leu = 0,41 grivini). La ei… 100 Euro = 1045 grivini! Nici nu am mai calculat cat vine. Am schimbat 150 de euro de persoana si gata eram. Drumul este usor sinistru… prin ceva sate mici si saracacioase, mai ales la lasarea serii, asa par. Pe drum masini Lada vechi care circula cu 30 km la ora! Cei aproximativ 100 de km pana in Bukovel i-am facut mergand tot cu 60 km la ora, fie ca eram prin localitati, fie erau curba, fie ne era frica de radar… In fine! Pe la ora 19:00 eram in statiunea Bukovel. Cautam Hotel Fiesta… dai un sus.. dai in jos… intreaba… si dupa vreo 30 de minte il gasim. O locatie foarte frumoasa, cu cabane din lemn! Intram si dam peste admistratoare! Bucurosi mai ca sa o luam sa o „pupam” incepe sa-i explicam: Romania! Reservation! Tourism Agency! You know?….. liniste!… Niet! Pas…. deci…  nu stiti de noi? NU!
Reluam: Romania! Reservation! Tourism Agency! si ii aratam voucher-ul! Nu stie nimic de rezervare.. de noi… ca trebuei sa vina 2 romani!
    Pune mana pe telefon si suna.. cred la fiul ei care o mai rupea pe engleza. Ii explicam tipului ce si cum.. dar care… ne spune: „Nu ne nici o problema! Stati la noi costa 500 de grivini pe noapte”! Stai prietene! Noi deja am platit la agentie toata suma! Noroc ca aveam un numar de contact de la ceva agentie intermediara din Ukraina la care sunam si pana la urma se clarica situatia si suntem cazati. Camera este chocheta si mare. Pff…. e bine si asa rau. Acum putem sa ne relaxam!
     A doua zi ne trezim amandoi raciti rau de tot. Christine cu super febra si frisoane! Minunat! Dormim toata ziua si seara iesim in recunoastere.
     In urmatoarea zi iesim sa recuperam skiul pierdut!
La ski in Ukraina
Zona de schi este foarte intinsa
Aflasem ca daca iti iei biletele intre ora 7:30 si 9:00 ai ceva reducere. Tarifele sunt ceva de genu: de luni pana vineri 200 grivini adica ~ 80 lei, vienerea 235 grivini ~ 100 lei, iar sambata si duminica 270 grivini adica ~ 120 lei. Cu engleza nu prea se „inghesuie” lumea, dar te descurci… daca joci si mima bine, esti de-a casei.
     Acum sa incepem cu partile bune! Au 50 de km de partii… si astea sunt partii! Adica bine gandite, late si indreptate ca in palma. Super bine conectate intre ele iar instalatiile sunt de generatie noua. Ai oameni care te ajuta la urcare si coborare, sunt baieti care patruleaza pe partii in contiunu si daca ai probleme imediat te ajuta. In parcare si defapt in toata statiunea ai oameni de la ceva firma de securitate care te indruma unde sa parchezi si spre deosebire de noi romanii astia au parcari! Adica 2 parcari supraetajate de 4-5 nivele in care incap mii de maisini, plus parcari exterioare. Au panouri de informare si harti cu partiile. Constructiile la ei sunt facute cu bun gust si bine integrate in mediu inconjurator. Adica s-a construit cu mult lemn.  Adica s-a respectat o arhitectura si o linie. NU ca la noi… fiecare cu marimea, culoare si forma cabanei lui!
Partii sunt foarte bine gandite
    Au centru de informare general pe toata statiune, unde poti afla detalii legate de partii, cazari, restaurante, harti… Respect! La coada… nici nu exista asa ceva.
Au partii cu nocturna si 90 % din ele au tunuri de zapada artificeala. Baga ratracul de 2 ori pe zi.. ce mai! Oamenii fac turism!
Zona este in continua dezvoltare
Ma tot intreb de ce naiba romanii astia de ras ce suntem nu putem si noi „sa ne trezim odata”! Nu trebuei sa inventam roata! Trebuei doar sa preluam/furam ce fac altii si cum o fac! Natura si resursele sunt peste tot… si noi ne batem joc de ele!
   Cristine a schiat impecabil tinand cont cat de putin a schiat pana acum, iar eu m-am bucurat de noile mele schiri😀 Sunt… superbe!
Din pacate a inceput sa ninga doar sambata, noi duminica dimineata plecand spre casa.
Concluzia:
– Merita mers!
– preturile sunt cam ca pe la noi
– partiile sunt diversificate, multe si excelent intretinute
– macarea este buna si la acelasi pret ca la noi
– daca se rezolva problema cu statul la granita… este de vis (la intorcere in Romania nu am stat decat vreo 25 de minute pentru toata procedura, deci f. acceptabil)
Am uitat sa va spun! Casca este obligatorie iar cand te urci pe telescaun trebuei sa ti betele de ski intr-o mana!🙂
Casca este obligatirie!

6 gânduri despre „Ski in Ukraina in statiunea Bukovel

    ungurBo a spus:
    24/12/2011 la 13:45

    Felicitari pt curaj. Eu sunt mai aproape de ei, si am auzit lucruri frumoase despre statiune, dar sincer nu m-as incumenta sa merg acolo fara un vorbitor de limba locala. Ce-i drept, mai greu e cu drumul dus si intors unde ti se pot intampla multe.
    Apropo, castile astea a voastre nu par a fi de ski. Ati facut si ceva ascensiuni pe ghetar sau catarari pe cascade, sau ati aplicat principiul: „doar n-o sa-mi iau o cate casca separata pt. alpinism,ski,mountainbike etc”

      Caba Dan a răspuns:
      24/12/2011 la 14:26

      Mersi ungurBo! M-am gandit sa te sun sa ne intalnim cand am trecut prin Baia Mare dar am fost tot in viteza.
      Legat de curaj… nu cred ca avem chiar toate „tiglele” pe acoperis nici noi in unele cazuri! Dar atunci unde ar mai fi aventura😀
      Castile sunt Petzl Meteor 3 de alpinism, dar cum nu aveam specializate pe ski… astea sunt perfecte pt. ca sunt si usoare😉
      Un am Nou cu multi km alergati rapid😉

    Sorina a spus:
    12/01/2012 la 16:27

    Salut! Si noi vrem sa mergem de maine in Ucraina la Bukovel. Imi spui te rog cum este drumul de la granita? Daca sunt gropi sau aste asfalt bun? Ca acuma pana la Cavnic este bun… de acolo incolo habar nu avem.
    Si oare daca avem masina cu bara de alta culoare s-ar putea sa ne puna probleme? Mersi tare mult!

    Caba Dan a răspuns:
    15/02/2012 la 09:29

    Un raspuns cu mare intarziere, cu scuzele de rigoare.
    Legat de culoarea barii… abar nu am. Drumul este… asa ca in Romania pe drumurile judetene, adica mai peticit, mai o groapa… dar cu 60-70 km/h este OK.

    cirian a spus:
    13/01/2013 la 19:52

    am fost de revelion 2013 la Bukovel pensiunea Marilen am cumparat pachet de4 zile era 400euro cu mic dejun inclus iar masa de revelioan a costat 70 euro , vreau sa va spun ca am fost rau dezamagit inainte sa platim totul a fost ok lumea zambea zicea ca o sa fie multa mancare si conditzi bune , dupa ce am platit am fost surprins sa aflu ca numai dimineata este apa calda si atunci 1 ora dupa masa nici vorba de apa calda dimineata cand ne-am trezit am asteptat dupa celebrul mic dejun adica dupa o omleta din 2 oua si un ceai verde din ceva buruieni amarate , a venit dupa exact 40 minute , probabil pana a facut gaina oua , frigidere nu au in camera unde sa-ti pui si tu una alta am dat mancarea la bucatarie iar a doua zi nu am mai gasit in coletul nostru multe lucruri ei au zis ca au disparut dar nu stiu unde de revelion masa de 10 persoane deci 700 euro a fost 2 sticle cu coniac ucrainean 2 sticle cu cola de 1 litru si sticle de vodka de 700 g si o sticla cu apa deci toate astea la 10 persoane mancare proasta si putina sincer hotie p fatza la Marilen acolo cautati alte locatii
    Despre drum este cam ca si la noi in maramures spart rau , avetzi grija la politie inventeaza orice ca sa va ia bani sunt niste excroci

      Caba Dan a răspuns:
      14/01/2013 la 10:05

      Salut,

      Imi pare rau pentru experienta neplacuta😦.
      Noi, am avut doar cazare fara mese, iar prin restaurantele unde am mancat lumea s-a comportat foarte frumos si mancarea a fost multa si buna.

Lasă un răspuns

