Cu prieteni vechi si noi prin Muntii Retezat la Cabana Pietrele

Publicat pe

Cu prieteni vechi si noi prin Muntii Retezat la Cabana Pietrele

     Data: 01-03.12.2011
     Zona: M-tii Retezat
     Traseu: Carnic – Cabana Pietrele – Lacul Galesu – Varful Peleaga – Cabana Gentiana
     Scopul: tura de socializare de 1 Decembrie
     Trupa: 12 persoane din Medias si Brasov (Bobo si John organizatori)
    Anul acesta 1 Decembrie a cazut joia asa ca ne-am luat liber vineri si am plecat spre Muntii Retezat. Desi e decembrie, zapada este foarte putina, insa drumul Carnic – Pietrele a fost unul palpitant din cauza ghetii formata de paraiasele ce faceu drumul forestier un adevarat patinuar. Seara pe la ora 19:00 am ajuns la Pietrele unde ne-am cazat intr-o casuta destul de cocheta.
    Seara povesti si voie buna. Cum vremea era superba, vineri am luat-o in sus alegand traseul spre Lacul Galesul.
Spre Lacul Galesu
Acest traseu l-am facut cu parintii mei acum… vreo 20 de ani! Adica eram tare mic… nu ca acum nu as fi tanar adolescent! Poteca urca in serpentine prin padure si dupa doua ore jumate iesim in golul alpin. Lacul Galesu ne asteapta impresionant de cuminte, sub un strat gros de gheata transparenta. Soarele Este sus pe cer si toata lumea se bucura de panorama oferita de crestele Retezatului.
Lacul Galesu, un imens patinuar
   
Geometrie perfectata de natura
Totul tinde spre frumos si perfectiune!
Am urcat in Saua Galesului urcand apoi pe Varful Peleaga.
Crestele ne asteapta in soare
Creste adormite
Pe Varful Peleaga 2509 m
Hmm…. acum cateva luni era pe aici cu schiurile de tura! Ce amintiri frumoase am din acesti munti si aceste locuri… de cand am venit prima data cu parintii pe la varsta de 8-9 ani, apoi prin clasa a X-a cu colegii de liceu cand am stat la Bucura cu cortul si am batut toata creasta principala, apoi la Carpathian Adventure in 2007 cand in ~ 28 de ore am facut cam 80% din toate traseele posibile din masiv, dormind 1:30 ore pe noapte, mergand prin soare, vant, dar si ploaie si ceata…
Vedere spre Lacul Bucura si Varful Judele
    Acum insa eram la o tura linistita in care toata lumea a savurat pe indelete muntele. Coborarea am facut-o prin Ref. Gentiana, la ora 19:30 fiind in Pietrele. Sambata vremea s-a stricat si incalzit asa ca am coborat spre casa.
     O tura in care am revazut prieteni vechi si dragi, am cunoscut oameni frumosi si cu care sper sa mai iesim… la un ski!😉

2 gânduri despre „Cu prieteni vechi si noi prin Muntii Retezat la Cabana Pietrele

    Crina a spus:
    14/06/2013 la 09:57

    buna! Ce marcaj este de la Varful Peleaga la cabana Gentiana?

      Caba Dan a răspuns:
      18/06/2013 la 13:44

      Hey!
      Depinde pe unde cobori!
      Varianta 1: cobori de pe varf pe banda rosie si apoi pe Valea Rea in jos pe triunghi galben
      Varianta 2: coborai spre Curmatura Bucurei pe banda rosie si apoi pe Valea Pietrele pe banda albastra prin Gentiana -> Pietrele

      Ture frumoase😉

Lasă un răspuns

