La o plimbarica inopinata pe Varful Musala 2925 m din Muntii Rila – Bulgaria

Publicat pe Actualizat pe

La o plimbarica inopinata pe Varful Musala 2925 m din Muntii Rila – Bulgaria

     Data: 25-27.11.2011
     Zona: Bulgaria, M-tii Rila
     Scopul: escaladarea Varfului Musala 2925m (cel mai inalt varf din Balcani)
     Trupa: Alina, Cristi, Mihai si Caba
     Ma pregateam de un curs la Bucuresti, si spre norocul meu vorbesc cu buna mea prietena Alina, care ma „provoaca” la o tura in Bulgaria pe varful Musala. Totul s-a intamplat asa repede incat doar am acceptat propunerea si in nici 24 de ore era pe drum spre Bucuresti imbracat la camasa si cu rucsacul facut de plimbarica🙂.
     Vineri dupamasa trupa se strange si la ora 18:00 eram pe drum spre granita de la Giurgiu cu destinatia Borovets, via Sofia – Samokov. Planul era destul de simplu. Vineri seara ne rezervasem un apartament in Borovet (o statiune de ski la poalele Rilei), locul de plecare in tura, urmand ca sambata dimineata sa urcam cu o telecabina pana pe la o altitudine de ~ 2000 m de unde in 50 de minute sa ajungem la Cabana Musala 2389 m; urmand sa escaladam varful si sa ne intoarcem pentru a inopta.
      Din pacate sezonul de ski nu incepuse (incepe pe 1 Decembrie) cabina nu functiona, asa ca am luat-o noi de la 1300 m pe jos spre cabana. Am urmat un drum forestier care urca sustinut dar placut la pas si superb de coborat pe bike🙂. Dupa vreo 3 ore iesim in golul alpin.
Spre Cabana Musala 2389 m
Vremea era superba si povestile au facut ca distanta sa zboare insesizabil. Zona este foarte frumoasa, seamana cu Retezatul nostru si se preteaza foarte bine skiului de tura. Ca orice  om, pe la ora amiezii ne-am pus jos si la caldura soarelui am atipit instantaneu pentru 20 de minute. A fost unul dintre momentele cele mai frumoase a turei!😀
Somn de voie!
     Dupa aproximativ 4:30 de la plecarea din Borovets am ajuns la Cabana Musala, in jurul orei 14:30. Cum vremea era impecabila si nu eram obositi, am hotarat sa urcam pe varful Musala constienti fiind ca ne va prinde intunericul la intoarcere.
Ruta spre varf
Spre refugiu Everest de la 2700 m
De la cabana incepea si zapada dar care era inghetata si betonata. Am ajuns dupa aproximativ o ora jumate la refugiul Everest, de la 2700 m.
Refugiu Everest 2700 m
Aici am fost uimit ca era curent electic, aeroterme care si functionau si era o ordine de apreciat.
Salba de lacuri glaciare
Ne-am continuat drumul pe o muchie mai accidentata dar fara probleme tehnice si la ora 17:15 eram la 2925 m, pe cel mai inalt punct din Balcani, Varful Musala. Am fost rasplatiti de un apus de poveste.
Pe muchie spre varf
Apus pe Musala
Pe Varful Musala 2925 m
Desi simtisem un disconfort termic doar cand meteorologul de servici ne-a spus ca afara erau -10 grade am realizat ca era totusi umic racoare🙂. Ne invitat in statia Meteo (gen Omu) si ne-a servit cu un ceai. Coborarea am facut-o la lumina lunii si a frontalelor, in 1:45 minute fiind la Cabana Musala, unde am baut una din cele mai bune „rachie” de pana acum… o tuica buna si tare de pruna!😉 Asta in cinstea reusitei, completata cu o ciorba de fasole cu ceapa. Trebuie sa spun ca desi cabana este peste Podragu cu 200 m ca si altitudine avea semineu care incalzea caloriferele cabanei, dispunea de generator si putea sa servesti un ceai si o ciorba la orice ora! Cazarea este de 30 lei!
      Duminca tot pe o vreme de stat si dormit in sezlong, am coborat pe la ora 9:00 si la ora 14:00 am plecat spre casa!
O tura inopinata, nici prin cap nu-mi trecea ca o ajung anul asta in Rila, in niste munti draguti la care sper sa ma intorc pe schiuri de tura!
Zburati puilor!
   

4 gânduri despre „La o plimbarica inopinata pe Varful Musala 2925 m din Muntii Rila – Bulgaria

    alexandra a spus:
    19/12/2011 la 15:56

    foarte frumos…..la cat mai multe varfuri cucerite;)

      Caba Dan a răspuns:
      20/12/2011 la 07:53

      Multumesc!
      Si tie, la cat mai multe reusite si satisfactii in Noul An!😉

    catalin a spus:
    23/12/2011 la 11:45

    sincere felicitari.

    La multi ani si sanatate in Noul An!

      Caba Dan a răspuns:
      23/12/2011 la 11:50

      La Multi Ani si tie, fie ca anul 2012 sa fie unul pline de liniste si impliniri!

Lasă un răspuns

