Satisfactia toamnei – Maratonul Pietrei Craiului

Publicat pe Actualizat pe

Satisfactia toamnei – Maratonul Pietrei Craiului

     Data: 01.10.2011
     Locatia: Zarnesti – M-tii Piatra Craiului
     Trupa: Caba, Corina si Flo
     Scopul: participare maraton de alergare montana Piatra Craiului (41 km cu 2150 m diferenta de nivel)
      Maratonul Pietrei Craiului! Hmmm toata lumea ma intreaba daca l-am alergat si cat am scos. Uite ca pana anul asta nu am participat la el. Fie nu m-am simtit antrenat, fie efectiv mi-a fost frica sa nu imi „rup” picioarele si genunchii pe cararile maratonului care sunt foarte tehnice, pline de crengi si bolovani; fie am fost plecat la pescuit in Delta.
      Acum doua weekenduri am participat la EcoEplora de unde venisem cu un gust usor amar neavand rezultatul dorit. Acum se punea problema daca sa participt sau nu la MPC 2011. Am reluat antrenamentele si am redescoperit placerea de a alerga. OK! O sa particip!
      Vineri dupamasa plec cu Flo si Corina spre Zarnesti. Ei o sa fie fotografi. Imi iau numarul si pachetelul care contine un tricou dragut de la Salomon, un gel si un baton Sponser. Seara ne cazam si imi aranjez hainele. Problema este ca se impune sa alegi cu rucsacel sau borseta. Optez pentru borseta Inov8 imprumutata de la Cata. A fost o alegere buna, mai ales ca avea camel-back incorporat si m-am putut hidrata rapid si usor.
      La ora 8:45 incep verificarile echipamentului si se intra in tarcul de start. Sunt vrea 500 de participanti.
Start MPC 2011
Aici au venit cei mai buni alergatori din tara. Sincer nu mi-am fixat un target, am plecat cu gandul sa fac un concurs bun, si sa ma bucur de traseu. Plec destul de bine plasat in pluton dar o las incet sa ma incalzesc. Aleg vre-un kilometru cu Elena si apoi incep sa maresc usor ritmul. Incepe urcarea si depasesc cate un concurent. Recunosc alergatori buni in jurul meu deci ritumul este corect ales. La un moment dat ma ajunge Ioana Ciulei. O depasesc pe coborari si apoi pe urcari mergem concomitent.
Spre Casa Folea
     Am ajuns La Table unde beau doua pahare de izotonic si imi completez in camel-back. Stiu ca pana in Plaiul Foii este cale lunga, iar in ultimele concursuri m-am fortat sa beau cat mai multe lichide pentru a evita crampele.
Hidratare in viteza
Plec rapid si in curand incepe urcarea spre Saua Funduri. Panta este mare si betele isi fac datoria la maxim. Mai intrec cativa concurenti. Si spre surprinderea mea ajung in creasta mai repede si mai usor decat speram. Coborarea pe corzi si zona abrupta zboara. Am chef de concurs si cobor in ritm alert. Alerg pe grohotis si o depasesc pe Dana Marin. Hmmm…  nu e rau. Traseul tehnic din Urzicii pana in Spirlea este super. Zona de care imi era teama cel mai mult inainte de start mi-a placut cel mai mult. Cu cat era mai dificil si tehnic cu atat ma stimula mai mult.
Obstacole naturale
Vedeam ca intrec concurenti si asta era bine. Coborarea din Spirlea este grea si spre finalul ei simt o usoara oboseala. Nu e bine! Iau un gel si slabesc ritumul sa imi revin.
     Forestierul spre Plaiul Foii nu imi place. Eu nu sunt un alergator de viteza si stiu ca din spate se apropie concurenta. Din fericire trec de punctul de control rapid si mai castig cateva pozitii in clasament. Cineva imi spune ca sunt pe pozitia… 33. Oooo nici nu ma gandeam sa stau asa bine. Un stimul in plus pentru urcarea in Diana care o fac intr-un ritm sustinut dar fara sa fortez. Stiu ca pana la Finish mai este „ceva”.
     Ma mir ca „prietenele” mele, crampele inca nu isi fac aparitia. Mi-e frica ca pe ultimii kilometrii o sa ma „atace”. Gandul asta ma omoara. Am facut un concurs perfect pana acum si ar fi pacat ca pe final sa-l stric. Trec de Diana in viteza si ajung in zona Chiliilor. Aici imi simt picoarele obosite. Imi da elan anuntul ca mai sunt 5 km pana in Zarnesti. Coborarea si poteca pe curba de nivel este superba si Zarnestiu este in fata mea. Sunt langa un sighisorean. Vedem doi baieti in fata si tragem sa-i ajungem. Ii depasim, dar stiu ca nu trebuie sa fortez.
Ultimi kilometrii!
Planul a fost sa nu fiu depasit pana la finish mai mult de doi concurenti. Cum deja depasisem un participant era mai mult decat perfect. Ultimii metrii prin soare si betoanele Zarnestiului trec greu dar uite si  linia de Finish. Am terminat Maratonul Pietrei Craiului 2011 cu timpul de 5:14 ore, pe pozitia 15 la categoria mea si locul ~ 30 la open.
Diploma MPC 2011
     Acest concurs mi-a oferit cea mai mare satisfactie sportiva din acest an. Am alergat de placere si am trecut linia de finish intr-o pozitie excelenta. Tot acest maraton a fost o premiera pentru mine fiind ca nu am avut nici o crampa musculara. Acum trebuie sa descoper ce m-a ajutat… deoarece am incercat mai multe metode🙂.
     Un sfarsit de an competitional cum nu se putea mai bun. La un moment dat ma gandeam sa o las mai moale cu concursurile dar sunt prea multe satisfactii sa renunt de tot. Prieteniile care se leaga cu oameni deosebiti din toate colturile tarii, sunt ceva special; satisafactia de a trece linia de Finish invingator fiind in sufeltul tau dupa o cursa buna; omul din tine care devi fiind mai bun, mai iubitor, mai intelegator si mai linisti; toate acestea si nunumai sunt ceva care nu te lasa „sa pleci” si sa intorci spatele competitiilor.
      Asa ca, probabil ca si voi multi altii, ma voi antrena spre a deveni mai competitiv, mai pregatit.
 
Sa auzim numai de ture frumoase!

14 gânduri despre „Satisfactia toamnei – Maratonul Pietrei Craiului

    Dani a spus:
    04/10/2011 la 12:34

    Bravos Caba. Frumos descris…frumos rezultat.
    Ture faine iti doresc!

      Caba Dan a răspuns:
      04/10/2011 la 12:35

      Multumesc mult!😉
      Sper ca ai inteles ca trebuie sa ne vedem la anul la ceva concursuri!😀

    Anamaria a spus:
    04/10/2011 la 13:18

    Felicitari!

    Corina a spus:
    04/10/2011 la 13:55

    eee…acu ca ai facut macar un MPC promit sa mai vorbesc cu tine. Si ce ganduri iti faceai pentru coborarile pe grohotis

      Caba Dan a răspuns:
      04/10/2011 la 14:09

      Pfff! Noroc! Ca de nu… cu cine mai vorbeam eu :D?

      Daca ar fi toate in viata asa usoare ca si alergatul pe grohotis… as fi cel mai fericit om!

    Alex a spus:
    05/10/2011 la 20:23

    Felicitari Dane! Ai facut un concurs foarte bun. Sper sa ne vedem cat mai curand la tura promisa

    Tudor a spus:
    06/10/2011 la 10:33

    Felicitari!

    ungurBo a spus:
    11/10/2011 la 21:16

    Felicitari Dane. De data asta ai surclasat categoria 50+🙂

    Dar vad ca ai inchis cam repede anul competitional. Eu am mai facut si o descalzire duminica asta la MIB. Cel putin asta am intentionat sa fac, dar la vorba aia „Iarna nu-i ca vara” si reciproca e adevarata adica „Vara nu-i ca iarna” si in final am fost mai epuizat ca la MPC.

    Ture faine la iarna.

      Caba Dan a răspuns:
      11/10/2011 la 21:40

      Felicitari si tie ungurBo!
      Ai facut o cursa faina si sunt sigur ca la anu nu o sa mai fie podium fara tine😉
      Sper sa ne vedem si la ceva ture de iarna. Nu cumperi schiuri de tura?😀

        ungurBo a spus:
        12/10/2011 la 10:31

        Tocmai imi fac socotelile🙂

    Daniel Dăbăcan a spus:
    18/10/2011 la 21:24

    Felicitari Dane…
    Te invidiez !

      Caba Dan a răspuns:
      19/10/2011 la 07:05

      La primavara o sa incepem iarasi antrenamentele!
      Te astept si pe tine la miscare chiar daca in prima faza nu o sa alergi un maraton😉

      Depinde de tine sa vrei si vei reusi!😉

    Daniel Dăbăcan a spus:
    19/10/2011 la 21:29

    Multumesc de invitatie..ma anunti din timp si o sa vin !

Lasă un răspuns

