Descoperind lumea fantastica a Apusenilor

Publicat pe

Descoperind lumea fantastica a Apusenilor

Pesteri, chei, stanci, poieni… Superb!

     Data: 9-11.09.2011
     Locatia: M-tii Bihor (Apuseni) – zona Padis
     Trupa: Corina, Stefana, Alina si Caba
     Scopul: treking spre si prin cheile si pesterile zonei
     Foto: Corina Fodor
     Apusenii (M-tii Bihor) au fost singurii munti, din cei mari si reprezentativi, in care nu am ajuns pana acum. Desi am la activ vreo 36 de masive, zona Padisului nu am strabatut-o. Nu stiu de ce! Tot timpul am spus ca inca nu i-a venit momentul si nu am avut  „acea chemare”.
     Uite ca avand liber ziua de vineri mi se pare un prilej bun de a face marele pas. Plecam vineri de dimineata din Medias in formula de 4, eu si 3 fete🙂, asta dupa ce Flo renunta in ultimul moment.
      Drumul dupa cum ne asteptam este foarte lung, mai ales forestierul de 30 de km din Rachitele pana in Padis. La drum se lucreaza destul de intens asa ca in cativa ani se va asfalta🙂.
      Vremea desi se anuntase buna, este cam posomorata. Montam corturile pe la ora 13:30 in zona Cantonului Glavoi. Pentru ziua de vineri plecam intr-o tura mai scurta, Canton Glavoi – Pestera Neagra – Taul Negru – Pestera Ghetarul de la Barsa si coborare la corturi.
Spre pestra Neagra
Traseul pleca in urcare apoi se merge prin padure urmarind o curba de nivel cu urcusuri si coborasuri mici. Pana la primul obiectiv, Pestera Neagra am facu cam in 45-50 de minute. Intrarea in Pestere NeagraStanca de culoare neagra ne-a elucidat repede si de unde vine numele pesterii. Am coborat si am facut micul circuit prin galeriile formate frumos de apa,  din partea stanga a intrarii principare care coboara spre adancuri.
In Pestera Neagra
Pentru exploararea pesterii este nevoie de echipament special asa ca plecam mai deaprte.
     Am trecut pe la Taul Negru si am gasit dupa 20 de minute de plimbarica si Pestera Ghetarul de la Barsa.
Taul Negru
Intrarea se face pe o limba mare de zapada trasnformata in gheata. Noroc ca apa ploilor a sapat un sant prin care poti sa cobori .
Ghetarul de la Barsa
Pestera este mare si se exploreaza pe o lungime destul de mare. Noi am inaintat pe ramura dreapata care se termina cu o cascada de vreo 20 de metrii.
     Traseul a durat vreo 3 ore in regim de plimbare si explorare.
      Sambata a urmat o zi lunga. Am plecat cam tarziu dupa ce soarele ne-a facut sa lenevim o vreme buna. Primul obiectiv al zilei a fost Cetatile Ponorului.
Cetatile Ponorului
Prin Cetatile Ponorului
Zona este impresionanta mi-a placut foarte mult ciscuitul prin adancurile ponoarelor.
Pestra din Cetatile Ponorului
Am avut noroc de faptul ca nivelul apei este redus si parcurgerea cu atentie s-a facut fara probleme, nici macar nu am fost nevoiti sa ne descaltam si sa intram prin apa.
La iesirea din Cetatile Ponorului
Singurul regret este ca poteca nu este mai bine intretinuta in conditiile in care am intalnit oameni invarsta, parinti cu copii iar panta accentuata, pietrele ude si alunecoare pot produce neplaceri.
     Am plecam mai departe spre Izbucul Galbenei trecand pe langa Avenul Bortig.
Avenul Bortig
Ar merge un rapel pentru niste poze de efect in el😀.
     La intrarea in Gheile Galbenie ne oprim sa mancam si ne bucuram de intalnirea cu un cuplu de montaniarzi cu care ne-am intalnit azi iarna cand eram pe schiuri de tura in Retezat, Refugiul Bucura. Schimbam impresii si incepem coborarea. Poteca este destul de ingusta si sunt cateva saritori. O ajutam pe Iuka, cainele Stefanei sa coboare improvizand un ham dintr-o coarda.
Marmite in Cheile Galbenei
Panorama Cheile Galbenei
Intram prin cea de-a doua pestra iesind exact deasura cascadei Valul Miresei.
Cascada Valul Miresei
Ne-am simtit ca in ceva roman de lui Jule Verne in care exploram fiecare cotlon si vagauna. An trecut usor de partea de cabluri sarind de pe o piatra pe alta.
Pantera
Urcare prin Poiana Florilor nu a fost usoara si pe la ora 18:45 am intrat in pestera Focul Viu. Un monumet al naturii in care coloanele de gheata rezista pe tot parcursul anului. Impresionant! La ora 20:40 suntem la corturi unde trebuie sa ne intalnim cu prietenii nostrii dragi: Akos, Szobi si inca doi camarazi. Ei ajung pe la ora 21:30 venind pe biciclete sin Rachitele. Focul era deja facut iar tuica, berea si Unicum-ul au animat rapid si puternic atmosfera :)).
Trupa romano-ungureasca🙂
      Duminca dimineata ne trezim greu.😀. Strangem corturile si dupa ce am mancat am plecat spre Cetatile Radesei.
Cetatile Radesei
Traseul prin Cetatile Radesei
Un alt obiectiv care trebuie vizitat in Padis. O pestera de mari dimensiuni care se terminca cu niste chei inguste si frumoase. Ocolim Cheile Somesului Cald pe partea dreapta si ne oprim la un balcon de unde privelistea este de vis.
Balcon deasupra Cheilor Somesului Cald
Apoi am coborat jos pe firul apei care l-am urmat pana la iesirea din Chei, parcurgand cheile in intrgime prin apa.
Cheile Somesului Cald prin apa
Bucuria apei😀
Daca nivelul apei este mai mare, nu se pot parcurge inspre amonte. Sunt cateva zone foarte inguste cu marmite si cateva praguri alunecoase. Cheile merita facute desi iti cam ingheata piciorusele prin apa rece.🙂.Impresinat si deosebit este si izbucul din parte superioara a cheilor.
Izbucul
Apa este extraordinar de curata si rece, iar mica pestera formata in calcarul alb este frumos sculptata de natura.
      La ora 18:00 am fost la masina si apoi spre casa.
     O tura care ne-a cazut bine, am vazut o gramada de obiective, miscarea fiind foarte dinamica!
     Sigur o sa revenim!😉
 

Lasă un răspuns

