Plimbărică prin M-ții Căpătânii – Zona Târnovul Mare

Zona: M-tii Capatanii – zona Tarnovul Mare
     Echipa: Christine, Corina, Florin si eu
      Foto: Corina Fodor
    Facusem deja o „pauza” de un weekend in care am nu am fost la munte, asa ca alegem sa iesim macar pe o zi, duminca anuntandu-se vreme rea. Problema era sa gasim un traseu pretabil vremii de afara, dar in acelasi timp ceva frumos intr-o zona inca neexplorata de noi.
    Imi aduc aminte de zona M-tiilor Capatanii, care i-am parcurs intr-o tura extraordinara venind din creasta Parangului si coborand in satul Salistea undeva pe la ora 23:00. Berea bauta la marginea drumului dupa multe ore de traseu si mai ales amintirea coborarii pe firul unei vai salbatice si accidentate (marcajul fiind aproape inexistent si nu l-am gasit) dupa o ploaie buna, prin frunze gigantice de brusturi ude si busteni alunecosi cazuti, este acum o amintire nepretuita.
    Plecam din Medias pe la ora 7:30 si dupa 200 de km parcam masina langa cladirea  hidrocentralei de la Ciungetu. M-tii Capatanii nu se lasa mai prejos nici in anul 2011 asa ca nu gasim nici urma de indicatoare si marcaje. Scoatem GPS-ul si prindem creasta matematica urcand spre Varful Tarnovul Mare 1846 m. Pe parcus ne dam seama ca nu e chiar asa plimbarica tura noastra. Unde am lasat masina era altitudinea de 600 de m, deci avem de facut o diferenta de nivel de ~ 1300 m.
    Traseul e frumos, creasta impadurita este animata de o spinare stancoasa abrupta spre partea N-V-ica care variaza intre 10 si 30 de metrii. Orele trec, trupa de distreaza de minune la auzul bancurilor si glumelor lui Florin. Dupa aproximativ 3:30 ore iesim in sfasit din padure. De aici incepe o alta distractie: zapada destul de mare si de moale.
     Vizibilitarea este destul de buna si creastele M-tiilor Capatanii si a Latoritiei ne trag cu ochiul. Inca mai sunt ceva culoare de zapada pe care ar merge un schi.😀 Speram ca peste doua weekenduri sa iesim din nou pe schiri de tura pe undeva.
      Ajungem langa Piatra Tarnovului dar deja este tarziu, iar lipsa marcajelor fac sa ne retragem spre Stana Tarnovul Mic si apoi pe valea Repedea. Dupa 9 ore ajungem inapoi la masina bucurosi ca pe ultimii 3 km am fost luati la ocazie.
O tura draguta, intr-o zona foarte frumoasa si cu siguranta putin umblata de turisti. Primavara este pe noi, iar acum capul ne sta la antrenametele de alergat, turele cu bicicleta si spre ceea ce vrea a fi noua provocare… cataratul.
Mai multe poze puteti vedea aici: http://www.dianthus-medias.ro/index.php?option=com_morfeoshow&task=view&gallery=5&Itemid=100024#5589779906807812385/1

4 gânduri despre „Plimbărică prin M-ții Căpătânii – Zona Târnovul Mare

Dumitru Cristina a spus:
    31/03/2011 la 14:55

Felicitari pentru tura!

Kiki a spus:
    04/04/2011 la 10:22

Sunteti niste frumosi tare dragi mie!!!!!

Caba Dan a răspuns:
      04/04/2011 la 11:46

Mersi de comment!
      Sentimentul e reciproc >:D<

Ovidiu "Japan" a spus:
    09/04/2011 la 09:30

Interensanta tura, din pacate, departe de Arad…