Ski in tara skiului – Austria Finkenberg Hintertux

Posted on Updated on

Ski in tara skiului

Austria Finkenberg Hintertux

     Perioada: 03-13.02.2011
     Zona: Austria Finkenberg (Hintertux)
     Scop: ski, asa cum ar trebuie sa fie schiul
     Trupa: Christine, Sebi si Agnes Popa, Felix, Anca si Dan Caba
           De vreo 3 ani tot planuiam un schi in Austria cu bunul coleg si prieten Sebi Popa. Anul asta a venit momentul! Ma suna prin toamna si spune ca a inchiriat un apartament intr-o cabana in zona Zillertal.  Super! Am incredere in el pentru ca stiu ca este meticulos si isi alege cu grija destinatiile. Nici nu ma uit cum si unde e zona! Cei 660 de km partii si ghetarul unde se schiaza de la altitudinea 3250 m imi confirma ca zona are „potential”😛.
          Suntem 6 in doua masini. Eu si Christine plecam de joi dupamasa, vineri seara eram in Finkenberg. Sambata dimineata incepem „cantonamentul”. Schi de dimineata de la 8:30 pana la 15:30. Suntem romani si „profitam” la maxim. Bine, mai faceam si cate o pauza de amiaza la un Weissbier si un strudel cu mere.
          Legat de partii nu am ce sa va spun! Sunt prea frumoase, largi, excelent intretinute, tot felul de mijloace de trasnport pe cablu datorita carora uiti ce inseamna sa stai la coada. Acolo se face TURISM, se fac bani!  Iti iau banii, dar pe merit. Iti si ofera tot ce ai nevoie. Totul e organizat si bine gandit. Si pe deasupra calmul si relaxarea sunt la ele acasa!
          Patru zile am schiat pe Ghetarul de la Hintertux. Kilometrii de partii… schiezi de al 3250 m din mai multe zone… Am avut noroc ca pe toata perioada a fost o vreme superba! Soare, cer senin, fara vant si temperaturi intre +7* si -6*. Mie pe ghetar mi-a placut cel mai mult in zona partiilor 12, niste albastre frumoase foc unde nu era lume, partiile erau impecabile toata ziua… la soare… si unde puteai sa exersezi toate stilurile de schi care le sti, le vezi la altii sau ti-ar place sa le poti face! Concluzia e una! Fiecare persoana cu stiulul ei. Fiecare tip/model de schi cu stilul lui. Deci trebuie sa schiezi dupa cum „vrea si stie schiul”, sa poti „dansa” in „armonie” cu zapada de pe partie.  
Am vizitat „Castelul de gheata”, adica o crevasa mare unde a fost dragut dar turul se facea cam pe fuga si in tr-un numar prea mare de turisti.
        Trupa de prieteni a fost grozava. Am gatit si ne-am „hidratat” de minune.  Am mancat pe saturate la o seara de „all you can eat” de coaste traditionale, garnituri, prajituri si salata de fructe. Grea misiune asta cu ”mancatul cat poti”. Data viitoare promit ca o sa fiu mai cumpatat :)).
        A trecut repede! Din pacate! A fost frumos si relaxant! Zona cred ca a fost cea mai buna pentru schi din cate am fost. Nu asa frumoasa si spectaculoasa ca in Elvetia dar in rest nimic de reprosat numai cuvinte da lauda. 
        Acum… nu imi ramane decat sa ma rog sa ninga si in Romania! Stiu ca zambiti… dar eu mai sper! Si o sa vina!😉

Lasă un răspuns

