Piatra Craiului – Anghelide – Două zile de trăiri cât doi ani!

Publicat pe Actualizat pe

Piatra Craiului – Anghelide

Două zile de trăiri cât în doi ani!

Data: 06-07.11.2010
Locația: Piatra Craiului, Traseul: Angelide
Trupa: Corina Fodor, Gheorghe Banu, Dan Caba
->
        Îmi este asa greu sa scriu despre Piatra Craiului. Imi este greu pentru ca iubesc acest munte. Este muntele în care de fiecare dată „intru” cu capul plecat si plin de respect. Este un munte magic!
        Aici, in anii de facultate dar si inainte, veneam adesea cu bunul meu prieten Mihai Rusu si calauziti de cartea „cea rosie” a lui Emilian Cristea cu descrierile Pietrei Craiului descopeream pas cu pas labirintele secrete si misterioase a potecilor si branelor nemarcate ale Craiului.

Si ce emoti aveam! Ne bucuram de fiecare momaie, de fiecare marcaj vechi de zeci de ani, de fiecare indiciu care ne arata ca suntem pe drumul cel bun. Eram ca intr-un basm, in care, doar dupa de niste schite si doar vagi informatii despre existenta anumitor trasee, treceri, pasaje si refugii ascunse, plecam sa le exploram si sa ne bucuram de ele. Si am reusit!
     In acest weekend am format o echipa la care nu visam! Corina, „sora mea cea mare”, cu care din pacate am rup legatura vreo 2 ani; cred pentru a ne bucura de regasire acum, in aceste momente in care am nevoie de oameni dragi langa mine si Ghita Banu… un super om, un om de munte, un om de care toti vechii montaniarzi ai mediasului si nu numai isi pleaca capul si respectul vine de la sine. A fost presedintele Clubului de drumetie „Hai la drum” vreme de  25 de ani, a fost un pionier al alpinismului, a fost omul cu care tata a mers la munte! Povestile despre el m-am fascinat de ani de zile. Cum acest om si o mana de prieteni adevarati au parcurs creasta Fagarasului, Pietrei Craiului , si alte masive in conditii de iarna, prin anii 1980 cu saci de puf facuti de ei, ciorapi de puf, geci, coltari, pioleti si chiar carabiniere facute de mana lor in fabrici. Respect si cinste lor! Iar acum, eu am onoare sa ies cu acest om la munte! Cum sa nu ma bucur!


        Am plecat din Medias sambata la 6:00 dimineata, initial cu gandul sa dormim cu cortul in Poiana Inchisa si sa facem apoi o parte din Creasta Sudica sau Braul Rosu. Hotaram pe drum sa urcam prin Anghelide, un traseu foarte deosebit, spectaculos si nu foarte lung. Zis si facut! Am urcat incet profitand de vremea superba, neobisnuita pentru noiembrie. Traseul ni s-a deschis frumos… fiecare trecere/pasaj amintindu-mi de experientele precedente cand mai cu frica mai cu emotie le descopeream.

      La intrarea in Canionul Anghelide ne-a intampinat Santinela. Un bloc de piatra de forma unui deget imens, si canionul  sub lumina soarelui de data aceasta parea mai mic si mai scurt. Frumos! Am innoptat intr-un refugiu ascuns, un loc de poveste, bine „pazit” de stanci inalte si brazi dar cocotat sus… foarte sus aninat in crestetul Craiului. Refugiul este unul foarte mic, doar pentru doi oameni, si Ghita l-a numit „telecabina” fiinca din prici vezi sub tine un gol imens si pereti de stanca.
       In jurnalul refugiului am gasit insemnarile facute cu Mihai Rusu in anul 2004 cand l-am descoperit prima data. Si in acest an am scris „emotionat” cuvinte „grele” care peste timp vor spune multe.
      E fascinant ca cineva s-a gandit sa „urce” acolo un adapost. Un adapost care face parca legatura dintre cer si pamant. Am facut un foc care ne-a „incalzit” inimile si care ne-a facut sa auzim linistea, ne-a facut sa simtim ca traim, a facut ca timpul sa treaca mai incet, a facut sa fim increzatori, optimisti si veseli.
       Dimineata dupa o masa copioasa si un ceai bun am coborat prin alt refugiu secret care a fost refacut anul acesta foarte frumos.
O tura in care am trait cat in doi ani! O tura care v-o doresc si voua!
Ne-am incarcat si ne-am intors acasa mai buni si mai iubitori!
Galerie foto a Corinei o gasiti aici: http://dianthus-medias.ro/index.php?option=com_morfeoshow&task=view&gallery=5&Itemid=100024#5537915766412735793/1

 

8 gânduri despre „Piatra Craiului – Anghelide – Două zile de trăiri cât doi ani!

    Anca Birsan a spus:
    11/11/2010 la 15:27

    Un articol fascinant! Mi-a placut ce-am citit. M-ai impresionat si m-a impresionat! Felicitari Dan!

      Caba Dan a răspuns:
      11/11/2010 la 19:33

      Ma bucur ca am reusit sa va transmit o farama din experienta noastra in Piatra Craiului si in general din energia muntelui!

    Nelu Ivan a spus:
    11/11/2010 la 18:14

    Dan, am ajuns pe blogul tau, apoi in Muntii Piatra Craiului si in cele din urma in acel adapost, via facebook-Anca Barsan.
    Vad in fotografie un domn pe care il cunosc de mult, de la Sala Sindicatelor (am impresia).
    De-ai stii, ce mult imi doresc sa vin si eu cu voi, sa simt energia muntelui. Din pacate, eu nu am trait experientele voastre. Timpul meu era pe terenul de sport, iar de vreo doi anisori, chitara.
    Gandeste-te, te rog, poate in primavara sa facem o iesire si cu grupul Motto. Multumesc de sentimentele transmise.

      Caba Dan a răspuns:
      11/11/2010 la 19:35

      Salut Nelu,
      Placerea este de partea mea sa organizam o iesire la munte! Ma bucur ca stranesc dorinta de a iesi in natura. Inseamna foarte mult pentru mine!
      Tinem legatura pe e-mail😉

    Flo a spus:
    12/11/2010 la 17:22

    Ma bucur sa vad ca in clubul nostru sunt oameni din ce in ce mai valorosi atat in cunoasterea muntelui cat si in pasiunea scrisului. Bravo Dane, mi-a facut o mare placere sa citesc articolul asta!

      Caba Dan a răspuns:
      15/11/2010 la 08:05

      Placerea este de partea mea! >:d<

    boreal2007 a spus:
    26/02/2011 la 21:14

    Felicitari pentru tura! Piatra Craiului este un taram in care ar trebui sa revin mai des.
    La refugiul Aninata am fost doar o singura data, insa ard de nerabdare sa mai calc prin zona.

    alpinox a spus:
    24/03/2011 la 20:33

    este unul din traseele nemarcate din piatra craiului pe care nu le-am facut inca… desi am avut ocazia … nu m-a lasat inimioara sa ratez padina inchisa:) in ziua aceea… de asemenea nici padina lancii nu am facut-o dar este timp… m-am saturat sa merg singur pe nemarcate…. daca va mai duceti la vara as dori sa merg si eu🙂

Lasă un răspuns

