Comoara Cetății Mediaș 2010

Posted on Updated on

Comoara Cetății Mediaș 2010

Editia a III-a   –  16.10.2010

Sâmbătă, 16 octombrie 2010 a avut loc ce de-a treia ediție a concursului de aventură pentru elevi „Comoara Cetății Mediaș” organizat de A.T.E. Dianthus Mediaș. Concurs care a adunat un număr de 90 de concurenți care au avut de trecut și în acest an 7 probe incitante care să le solicite spiritul de echipă, cunoștințele dar și pregătirea fizică.

Cele 45 de echipe a câte 2 concurenți, împărțite pe categorii de vârstă (10-14 ani și 15-19 ani), au avut de parcurs un traseu de 15 kilometri prin cetatea Mediaș și pădurile din împrejurimi. Concursul a început la ora 9 cu o primă probă chiar de la start, la baza turnului Pietrarilor, în care concurenții au avut de rezolvat un puzzle tematic. Al doilea post de control din curtea castelului le-a pus la încercare perspicacitatea cu o ghicitoare care i-a îndrumat către cel de-al treilea post aflat în incinta Muzeului. Aici copiii au rezolvat un rebus după care, bazându-se pe o hartă, au continuat aventura către pădurea din Greweln și Valea Lungă-Păucea. Pe traseu i-a așteptat o probă de orientare cu busola prin pădure, o probă de teorie cu întrebări de cunoștințe generale despre natură și nu numai, precum și o probă de tras la țintă cu markere de paintball. Fiecare probă a adus puncte sau penalități care au condimentat parcursul traseului. La final, i-a așteptat o probă de curaj: o tiroliană pe cablu de oțel lungă de 90 de metri și înaltă de circa 15 metri, cea mai lungă tiroliană dintre toate edițiile concursului.

Cei mai vrednici aventurieri au terminat traseul în mai puțin de 2 ore în timp ce alții au avut nevoie de aproximativ 5 ore pentru a-l finaliza. Deși la startul concursului vremea mohorâtă amenința participanții, toți concurenții au finalizat traseul cu succes, dovedindu-se a fi adevărați câștigători. Pe lângă diplomele acordate câștigătorilor și diplomele speciale, fiecare a primit o diplomă de participare.
Ediția din acest an a concursului a însemnat o implicare a 26 de arbitrii în punctele de control și a unui număr important de voluntari, un buget de peste 10.000 lei din care s-au achiziționat echipamentele și materialele necesare concursului. Premiile în bani acordate câștigătorilor au totalizat o sumă de 2.700 lei.

Concursul organizat de A.T.E. Dianthus Mediaș s-a bucurat de sprijinul partenerilor: Clubul Rotary Mediaș, Primaria Mediaș – DCSTT, a sponsorilor: Veritas, Romgaz, Transgaz, Dafora, Siebenbürgisches Nugat, Aprov, BMT Construct. Partenerii media au fost: Nova TV, Antena 1 Sibiu, Radio Ring, Radio Medias, Monitorul de Medias, Tribuna. Desfășurarea concursului în condiții de siguranță a fost asigurată de către Poliția rutieră a municipiului Mediaș și de către Poliția Comunitară Mediaș.
Entuziasmul și numărul în creștere a participanților ne motivează să continuăm această tradiție de încurajare a sportului, a spiritului de echipă și a aventurii care este adevărata Comoară a Cetății Mediaș descoperită de concurenți.

Tabelul oficial cu rezultatele concursului
Download poze (Florin Capilnean)
Fotografii oferite de Ionut Anisca (Multumim !!)

Cursul de orientare si sedinta tehnica OBLIGATORIE se vor tine vineri 15.oct.2010 in Sala Mare a Primariei Medias.
Cursul de orientare incepe la ora 17:00
Sedinta tehnica la ora 18:00
Echipele inscrise la concurs sunt:

Nr.crt. Nume echipa Categoria Liceu/Scoala
1 4Team Juniori/mixt Axente/SNG
2 Friends for ever  Tinere speranțe  M. Eminescu & H. Oberth
3 Midway Juniori/mixt Roth/Axente
4 Pis of Cheic Juniori/mixt Roth/Miu
5 Puisorii Juniori/mixt Miu
6 Duracell Juniori  Roth
7 Atletii Juniori  Axente/SNG
8 Castigatorii Tinere speranțe  H. Oberth
9 Billa Juniori Roth
10 Lemon Juniori SNG/Roth
11 Smiley Team Juniori/mixt Roth
12 Tick  Tack Tinere speranțe  H. Oberth
13 Itzy Bitzy Juniori Roth
14 Ai Vazut Juniori Automecanica
15 Domnitele Cetatii Tinere sperante  H. Oberth
16 Innie Minnie Tinere sperante  H. Oberth
17 Sexy Girls 2010 Tinere sperante  H. Oberth
18 Tom & Jerry  Juniori Roth/Automecanica
19 Fratii Caramida Juniori Roth
20 Huidu si Gainusa Juniori Roth
21 Stan si Bran Juniori Roth
22 Unlimited Juniori Roth
23 Bounty Hunters Tinere sperante\mixt H. Oberth
24 Lakers Team Tinere sperante  H. Oberth
25 Tunningeci Tinere sperante  H. Oberth
26 Made in Medias Tinere sperante  H. Oberth
27 All for one Tinere sperante  H. Oberth
28 A-Team  Jumiori Axente
29 Dark Dragons Tinere sperante H. Oberth
30 Cocolyno Jumiori/mixt Roth
31 Good Girls Jumiori Miu
32 Turbo Boys Tinere sperante  Sc. Gen. nr 8
33 Pic si Poc Juniori/mixt Miu
34 Crazy Cats Tinere sperante  H. Oberth
35 P&R Team Juniori Roth/Miu
36 Ini-mini Juniori Roth
37 Fireproof Tinere sperante H. Oberth
38 Chip&Chop Tinere sperante H. Oberth
39 Pinguinii Juniori Roth
40 Loly & Boly Tinere sperante/mixt H. Oberth/ nr. 7
41 Dias Juniori Roth
42 Vulturii Noptii Tinere sperante  Sc. Gen. nr. 4/ M. Eminescu
43 HEAD HUNTERS Tinere sperante  H. Oberth
44 Baieti  Juniori Automecanica
45 Time to play the games Tinere sperante H. Oberth
46 Tiko & Rigodon Juniori Roth
47 Alergatorii  Tinere sperante M. Eminescu / CTM
48 Noi Atletii Juniori Automecanica/Miu
Acceptă provocarea de a deveni un cavaler  medieval modern, formează o echipă de doi şi pleacă în căutarea comorii pierdute!
Ai practicat vreodată tir cu arma de paintball?
Ai travesat o vale la înălțime pe tiroliana?
Te-ai orientat utilizand busola?
Cand te-ai plimbat ultima dată prin pădure?

Daca vrei sa faci toate astea participă si tu!

 ATENTIE!
        – număr limitat de înscrieri (40 de echipe)
        – data limită pentru înscrieri 12.oct.2010
        – inscrierea este VALIDĂ dupa ce ati trimis formularul de inscriere la adresa de e-mail: homm_diana@yahoo.com si ați predat formularul printat si semnat, insoțit de adeverinta medicala. (actele se aduc in original martia la ora 19:00 la Turnul Pitrarilor –  Str. Honterius, Nr. 44 – sediu Dianthus)

1. Preambul

  Comoara pierduta a Cetatii Mediasului este cautata de tineri vanjosi de ani de zile. Comoara e pazita de misterul cetatii si de tainele cavalerilor care au ascuns-o departe de mainile celor necuvinciosi. Doar cei care vor dovedi intelepciune si rezistenta fizica vor reusi sa o gaseasca.  In 16 octombrie 2010, exact sub Turnul cetatii Mediesene in care salasluiau odata mesterii pietrari, se va da startul in marea aventura.

 2. Programul si data concursului 

            Concursul se va desfasura in data de 16 octombrie 2010.

Startul se va da din fata Turnului Pietrarilor, sediul A.T.E. Dianthus Medias, strada Honterius nr. 44 la ora 9.00 dimineata.

 In data de 15 octombrie 2010 la ora 18.00 va avea loc sedinta tehnica (Turnului Pietrarilor) la care fiecare echipa inscrisa in concurs v-a trimite obligatoriu cel putin un membru care va prelua fisa de concurs a echipei si legitimatiile individuale a mebrilor echipei, legitimatii care vor fi purtate in permanenta pe timpul desfasurarii concursului la vedere.

Totodata se va citi regulamentul concursului si se vor imparti materialele necesare concursului (pixuri, fisa de concurs, harti…).

            Premierea participantilor se va face in data de 16 octombrie 2010 la ora 16:00 in zona Finish-ului (Hanul Greweln).

3. Participantii :

La concurs poate participa orice persoana cu varsta intre 10 si 19 ani impliniti, elevi a scolilor din Medias.

4. Conditii de participare :

Participarea se va face in echipa, fiecare echipa va contine doi coechipieri. Participarea se face pe proprie raspundere (sub semnatura parintelui) in urma completarii si semnarii Fisei de Inscriere. Totodata fiecare participant va aduce o adeverinta medicala de la medicul de familie, care sa ateste ca este « clinic sanatos – apt pentru efort fizic ». 

Inscrierea si participarea la concurs este gratuita.

5. Obligatiile participantilor :

  1. sa completeze si semneze Fisa de Inscriere.
  2. sa aduca o adeverinta medicala (clinic sanatos – apt pentru efort fizic) de la medicul de familie
  3. sa citeasca si sa respecte regulamentul concursului
  4. sa respecte cerintele din lista de echipament obligatoriu
  5. sa anunte imediat organizatorii in cazul abandonului sau retragerii din concurs a echipei

 

6. Obligatiile organizatorilor :
  1. sa ofere un regulament precis si concret
  2. sa puna la dispozitie echipamentul necesar probelor de orientare sportiva, tiroliana si paintball.
  3. sa ofere in 3 puncte de control apa si alimente (prevazute in regulament)
  4. sa recompenseze material castigatorii concursului cu sumele prevazute in regulament (la sfarsitul concursului)
  5. sa organizeze un curs de orientare turistica cu busola. Acest curs teoretic va avea loc in data de 15.09.2010  la ora 17:00 la Sediul ATE Dianthus Medias – Turnul Pietrarilor pe strada Honterius nr. 44.

           

7. Notatie :
            « Punct de control » v-a fi notat cu CP, prescurtare din limba engleza Check Point.
            Posturile de orientare vor fi notate cu P si numarul postului.

 

8. Reguli generale
Regulile sunt foarte simple: exista o singura linie de start si o singura linie de sosire. Toate probele din cadrul competitiei sunt obligatorii. Echipele vor trebui sa parcurga probele competitiei, fara sprijin din exterior, in timpul limita calculat de la punctul de pornire si pana la punctul de sosire (maxim 6 ore pana la finish).
Pe traseul concursului se vor gasi puncte de control obligatorii, iar trecerea echipelor prin acestea va fi dovedita de fisele individuale a fiecarei echipe dar si de fisele arbitrilor. Pe toata perioada competitiei, in punctele de control si pe traseu se vor afla arbitri care vor supraveghea desfasurarea si respectarea tuturor regulilor concursului.
 
            Participantii trebuie sa aiba conditie fizica buna, cunostinte minime de orientare cu busola si harta.
Daca un membru al echipei, din orice motiv nu poate continua competitia, echipa se considera descalificata.
Fiecare echipa va primi la sedinta tehnica fisa de concurs si legitimatiile nominale si tricourile personalizate a concursului, legitimatii care vor fi purtate pe toata perioada concursului obligatoriu la vedere.
            Legitimatiile vor fi controlate, iar fisele de concurs vor fi vizate la trecerea prin fiecare punct de control, lipsa unei vize care certifica trecerea printr-un punct de control ducand la descalificare
            Deplasare pe timpul concursului se va face pe jos, utilizarea oricarei forme de deplasare decat cea amintita se va penalize prin descalificarea echipei.
            Este interzisa utilizarea alcoolului, a stimulentelor fizice sau a medicamentelor (doar cu acordul organizatorilor) in ziua concursului.

 

Premiile:
Vor fi doua varste de concurs: 10-14 ani si 15-19, pentru fiecare vor fi trei categorii:
–       echipa de baieti
–       echipa mixta (fata-baiat)
–      echipa de fete
            Locul I :         – 200 lei
            Locul II:         – 150 lei
            Locul III:       -100 lei

 

Echipament obligatoriu:
            Echipament pentru echipa:
–        Minim un telefon mobil functional (de pe care se poate suna)
–        O lanterna
Echipament de concurrent:  
–        Rucsacel
–        geaca de ploaie
–        minim 0.5 litri de apa.
–         
Echipament recomandat:
–        Imbracaminte sport (trening, adidasi sau ghete)
–        Bluza de schimb
 

Toti concurentii trebuie sa ia la cunostinta si sa aprobe verificarea echipamentului inaintea cursei. Orice lipsa sau refuzul de a se supune inspectiei echipamentului va aduce dupa sine descalificarea echipei. Verificarile echipamentului pot sa intervina inainte de start sau oricand pe durata cursei, fara o instiintare prealabila. Orice parte a echipamentului obligatoriu depistata lipsa sau nefolosita ca atare pe durata cursei aduce dupa sine descalificarea echipei.

            In cazul in care o echipa se decide sa abandoneze va fi obligata sa anunte, imediat, telefonic organizatorii la unul din numerele puse la dispozitie si trecute pe legitimatiile de concurs.

            De asemenea, in cazul problemelor de orice natura se vor apela numerele de telefon primite a organizatorilor care va vor oferi sprijinul necesar.

            Fiecare participant inscris la concurs poarta intreaga raspundere, atat pentru faptele sale in cadrul competitiei, cat si cu privire la starea de sanatate si capacitate motrica ce sa-i permita parcurgerea fara probleme de natura medicala a distantelor si a probelor de concurs.

            Competitorii, asistentii si orice alte persoane acreditate care iau parte la aceasta competitie accepta in totalitate riscurile pe care le implica acest tip de eveniment. In consecinta, ei accepta sa participe in baza consimtamantului dat si pe raspunderea lor. Ei ante-absolva organizatorii de orice raspundere civila si/sau penala in caz de accident corporal sau al echipamentului, care ar putea aparea in timpul desfasurarii competitiei. Organizatorii nu sunt responsabili pentru pierderea sau distrugerea echipamentului individual.

Alimentatia
            Concurentii vor primi pe timpul concursului in trei puncte de control cate o sticla de apa  plata de 0,5 litri. Totodata in puncte diferite vor mai primi cate un pachet de biscuiti, o napolitana si o banana.
            Fiecare participant isi va aduce restul de apa si alimentatie de care crede ca are nevoie pe durata concursului (~ 9 ore pana dupa premiere).
 
Respectul pentru natura
         Concurentii nu trebuie sa provoace daune mediului natural atunci cand parcurg traseele de concurs. Respectul ecologic si protejarea mediului cer o mare atentie participantilor la competitie. Deseurile si gunoiul nu vor fi lasate pe traseu, ci se vor arunca in locuri special amenajate, iar daca acestea nu se gasesc in zona parcursa, se vor preda in primul CP sau in tabara de baza. Focul pe parcursul traseului este interzis.
 
Organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica regulamentul in orice moment, chiar si in timpul concursului.
In caz de forta majora (vreme neprielnica, intemperii extreme) organizatorii isi rezerva dreptul de a amana concursul. 

 

9. Inscrierea :
Inscrierea se va face doar in urma completarii si semnarii Fisei de Inscriere (acordul parintiilor este obligatoriu).
Fisa de inscriere se poate descarca de aici: FORMULAR , si se va trimite la adresa de e-mail: homm_diana@yahoo.com
Fisele de inscriere completate vor fi trimise spre VALIDARE  la adresa de e-mail mai sus mentionata cel tarziu pana in data de 12.09.2010.
 
PANA la sedinta tehnica din data de 15.10.2009 ora 18 :00 in Turnul Pietrarilor fiecare participant trebuie sa semneze in original fisele de inscriere si sa aduca adeverintele medicale pentru a putea fi inscrisi OFICIAL in concurs.
 
            Fiecare participant va aduce (OBLIGATORIU) o adeverinta medicala de la medicul de familie, care sa ateste ca este « apt sanatos pentru efort fizic ».
 
Data limita a inscrieriilor este: 12.10.2010

 

10. Probele concursului
Concursul se va desfasura pe o distanta de aproximativ 11 km prin oras dar si prin padure.
Vor fi 4 probe mari : orientare cu busola, tiroliana, tir cu paintball, teoretice/indemanare. Pentru a ajunge la aceste « incercari », echipele trebuie sa treaca mai multe probe de cultura generala si inteligenta, dar si fizice, ca si cavalerii medievali.
            Concursul se va desfasura contra cronometru, echipa cu cel mai bun timp va castiga, bineinteles dupa calcularea eventualelor penalizari de timp ce pot surveni pe durata concursului.
            Vor fi doua momente din cursa in care timpul nu va fi cronometrat (se va scadea din timpul total de concurs).
  1. in timpul probei de tiroliana, siguranta participantiioor fiind primordeala.
  2. in timpul in care echipa se pregateste sa plece in proba de orientare.
            Traseul este si va fi secret, echipele vor descoperi traseul in timpul concursului.
Ca si probe concursul va cuprinde: poezie ghicitoare, puzzel, rebus, tiroliana, orientare, teorie, gasire indiciu (utilizand harta sau indicii).

 

 

11. Penalizari :
–  lipsa « codului secret » pe fisa de concurs este penalizata cu descalificarea echipei
–  la chestionarul teoretic, pentru fiecare intrebare cu raspuns gresit, echipa va primi 2 minute de penalizare.
–  refuzul unui concurent din echipa sa indeplineasca proba de tiroliana, va aduce penalizarea echipei din care face parte cu 30 minute. Refuzul ambilor coechipieri  sa indeplineasca proba de tiroliana va duce la descalificarea echipei.
–  organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica regulamentul in orice moment a concursului, si pot sanctiona echipele cu penalizari in timp si pana la descalificare.

12. Organizatori :

Asociatia de Turism si Ecologie  DIANTHUS Medias
                        Str. Honterius, Nr. 44, Medias, Jud. Sibiu
                        Tel : 0749331718
                        E-mail: caba_dan19@yahoo.com

            in colaborare cu:

Rotary Club  Medias

                        District 2241              
Str. Herman Obert, Nr. 21, Medias, Jud. Sibiu
                        Tel: 0741075075
                        E-mail: mail@rotaryclubmedias.ro

Primaria Medis – prin Directia de Cultura, Sport, Turism si Tineret

13. Parteneri media:

            Radio Ring
            Radio Medias
            TV Nova
            Antena 1Sibiu
            Tribuna
            Sibiu Standard
            Ziarul de Medias
            e-medias.ro

 

14._Contact:

Caba Dan      
                        Tel: 0749331718
                        E-mail: caba_dan19@yahoo.com

4 thoughts on “Comoara Cetății Mediaș 2010

    Ionut Anisca Photography said:
    01/10/2010 la 07:32

    Felicitari tie Dane si intregii echipe organizatorice pentru incercarea constanta de a transforma acest concurs intr-un „brand” local🙂
    P.S. sper sa fie o vreme prielnica caci anul acesta intentionez sa vin si sa fac un fotoreportaj in timpul desfasurarii competitiei😉

      Caba Dan responded:
      01/10/2010 la 12:35

      Multumesc mult Ionut,
      Te asteptam cu drag ca si fotograf la concursul nostru. Orice sustinere este binevenita si cu siguranta o sa iasa poze super dragute.

      Sa dea D-nul sa fie vreme buna.

    Muscalu Alin said:
    16/10/2010 la 17:28

    Super concurs,sper distractie,si o concurenta mare,dar totul a mers bine.Organizare foarte buna,cu mici probleme din cauza tarii in care traim,dar totul amers bine,chiar daca unii nu au avut ce face si au rupt semnele care ne foloseau la orientare.Ne-am pierdut putin…am pierdut cam 15-20 de minute,dar totul a fost bine.Am fost a doua echipa ajunsa la finish,eu impreuna cu colega mea Loghin Dana cu care am facut o echipa foarte buna,si am reusit sa ocupam pozitia 1.Sper sa ne vedem la anul cu bine,iar acest concurs sa devina o traditie pentru Medias,cum spune cineva mai sus!Felicitari organizatorilor,care au facut totul posibil,si participantilor,care cred ca au ramas cu o super-experienta dupa acest concurs.Ne vedem la anul!

      Caba Dan responded:
      18/10/2010 la 10:23

      Felicitari tie si colegei tale! Ati reusit o cursa pe cinste! Bravo voua si tuturor participantiilor!
      Speram sa ne intalnim si la anu, intru-un numar si mai mare avand probe din ce in ce mai incitante!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s