Xterra Triathlon – Lacul Sfanta Ana

Publicat pe Actualizat pe

O noua mare satisfactie, locul 6 la primul triathlon Xterra din Romania

        Data: 03.07.2010
        Locatia: Tusnad Bai – lacul Sfanta Ana
        Scop: concurs de triathlon Xterra (700 m inot, 23 km MTB si 6,3 km alergat)
 
        Uite ca sa organizat primul Xterra din Romania (http://www.xsalt.ro)! Un concurs care de mult il astept si care cu siguranta va creste ca si valoare, raspandire si cerere in Romania. Este un concurs foarte dinamic, incitant si barbatesc. Aici trebuie sa fi bun in toate disciplinele, sa fi organizat si sa fi super motivat.
        Din pacate nu e nimeni din Medias amator la acest concurs asa ca plec vineri spre Baile Tusnad singur. Ajung la sedinta tehnica unde nu e prea multa lume. Rapid ma cazez si incep sa-mi pregatesc echipamentul. Senzatia e super draguta… ma simt ca inaintea participarilor la concursurile de Adventure Race.

Caba fratele lui Fliper
Caba fratele lui Fliper

La ora 23:00 ajunge si bunul prieten Ionut din Campulung Moldovenesc. Mancam, stam la povesti, ne examinam echipamentele, mai ales costumele de neopren si pe la ora 00:30 ne punem la somn. Dimineata la ora 9:00 suntem deja in parcarea deasupra Lacului Sfanta Ana. Lume multa si 0 agitatie placuta.

        Inscrierea la acest concurs a fost de 60 de lei si s-au primit o gramada de lucruri: casca siliconica de inot, bidon  de apa si jeleuri energizante PowerBar, tricou cu logoul concursului, medalie de finisher, o sticla de apa si una de Gatorade totate acestea puse intr-un mini rucsacel. Ce mai! Se vede unde un concurs e facut din dragoste si dorinta de a face ceva frumos pentru lume! NU ca vreau sa fiu rautacios, mai ales ca ii cunosc pe organizatori dar sa dai 1 milion de lei pentru un maraton de MTB sau 100 Euro pentru Carpathian mi se pare… umpic „obraznic” si un interes comercial-financiar prea mare. Inteleg ca organizarea costa… costa timpul, alimentele, cazarea, consumabilele, benzina…. ca sponsorii nu te ajuta mai deloc…. dar totusi sa dai 25 Euro pt un maraton de MTB in Romania de azi mi se pare mult! Ma doare inima sa aud prieteni buni care nu pot participa la concursuri din lipsa banilor!😦 Un lucru trist! Gata cu tristetea dar aceste lucruri vroiam de mult sa le spun!
        Pe la ora 10:30 coboram la lac unde e zona de tranzitie. Locul foarte dragut…. pe iarba la soare, delimitat cu gard metalic, paza peste tot sa nu fie probleme sa dispara ceva… Ne luam costumele de neopren si mergem sa ne incalzim! Apa e numai buna de inot. Baliza mi se pare cam aproape😛 si vorbesc cu unul din organizatori sa o mute mai departe. NU ca as fi eu mare inotator… dar sa fie 700 m cum au anuntat. Lucru care sa si intamplat!
       La 12:15 se da startul! Plec umpic cam tare si dupa cativa metrii imi imi dau seama ca nu am nici un stil! DEZASTRU! Nu respir regulat.. din contra parca imi intra apa in nas si gura  in toate pozitiile; pozita de inot e gresita.. nu pot sa bag capul in apa…. sunt „dezarmat”. O las mai incet sa-mi revin cu respiratia, dar nici o imbunatatire. Inot broasca… nimic… inot pe spate… nimic! Nimic = respiratie haotica, inaintare slaba… sunt varza! Varza fata de cum stiam ca pot sa inot. Asta e! Lipsa de experienta la concursurile de inot; E primul asa ca am si eu o scuza😛.
      Ies din apa dupa 13:42 minute pe locul 31 din 63😦. Bine, diferentele de timp sunt mici de 3-4 minute fata de primii 10.  In zona de tranzitie ma misc binisor desi ma ia o crampa destul de urata la gamba stanga. Traseul de MTB il stiu de anul trecut de la Tusnad asa ca plec cu incredere si stiu cum sa ma dozez. Poteca e super dura mai ales pe prima coborare care este printr-o iarba mare cu sper denivelari. Aici depasesc cei mai multi concurenti. Full-suspensionul meu isi face din nou treaba excelent si trec pe langa „adversari” ca glonutul! Modestul de mine.. dar asa a fost! Ma simt excelent… pedala merge bine, respiratie e OK, ma hidratez constant si ii dau destul de in forta pentru ca traseul este relativ surt 23 de km si sunt constient ca trebuie sa profit de fiecare secunda. Pe o urcare o prind pe Emese, si o depasesc rapid! Ma intreb daca nu cumva fortez prea tare. Emese de un an jumata ma batut la concusurile de MTB de „mi-a iesit pedalatul din cap”. Plus ca ea concura la stafeta, deci nu facuse inotul, si plecase in fata mea. Hai ca nu e rau!la bike
        Intru pe cei 4 km de asfalt. Sunt singur! Portiunea asta o urasc de anul trecut. Pe aici anul trecut nu mergea pedala deloc! Acum insa e mai bine si catar cum cu 15 km/h. La un moment dat ma prinde un tip meserias la MTB din Geiger Team Sibiu. Intru in plasa lui! Apoi facem cu schimbul la trena si viteza creste la 20.. 23.. 25 km la ora! Super! Tipul pe ultima portiune duce el trena! Mersi mult! Eu ma agat de el si trag la maxim! Stiu ca trebuie sa profit fiind asfalt si aproape de finalul catararii. Pe coborare nu iert nimic si cobor nebuneste! Ajung la 1 minut in spatele tipului din Sibiu; cu timpul de 1 ora si 31 minute.
       Fac tranzitia rapid si plec la alergat! Un prieten imi striga ca sunt cam al 10-lea la individual! OOOOOO! Alta treaba! Nici un speram la o asa pozitie buna. Mai am 6.3 km de alergat! La Moeciu m-am miscat bine asa ca am sperante sa nu mai pierd pozitii, din contra poate mai prind pe cineva. :) Prima panta e mult prea mare asa ca o merg ca tot restul concurentilor. Apoi alerg usor tot in panta dar ritmul creste! Il ajung pe sibian! Are ceva dureri si pe coborare ramane in spate. Alerg repede cu pasi mari. Ajung langa lac si stiu ca mai am cam 1.5 km pana la finish. Prind vreo 2 concurenti si ii intrec. Pe ultima parte ma astept sa ma atace cei din spate si ma pregatesc de sprint. Pe ultimii zeci de metrii sprintez eu sa nu am emotii si trec linia de Finish! Am terminat proba de alergare in 35:52 minute! Victorie
       Sunt al 6-lea la individual cu timpul total de 2:21 ore! GROVAZ! Nu imi vine sa cred de pozitia buna ocup! Sunt extrem de fericit si incantat! Am facut un concurs bun in care au contat experienta si pregatirea la MTB si alergare montana. La inot promit sa ma mai perfectionez :P!
        La finish atmosfera este asa cum ar trebuie sa fie la orice concurs. Lumea socializa pe iarba neavand grija echipamentului care era pazit in tarcul metalic. Am intrat in lac si am facut baie.. am schimbat impresii cu toti cunoscutii si nunumai. Ce sa mai spun! Nota 10 organizatorilor pentru locatia aleasa, marcaje, oameni mobilizati, plasuta cu „cadouri”, implicare in pregatirea evenimentului. Sunt sigur ca in 2 ani triatloanele mai ales cele de genul XTerra vor creste enorm in Romania poate o sa „bata” chiar si maratoanele clasice de MTB.
 
        Weekendul ce vine (10.07.2010) o sa fie un nou triathlon la Tg. Mures (http://bioeeltriatlon.blog.hu/)! Asa ca cel mai probabil o sa fiu acolo si o sa ne vedem!
 
        Sa auzim numai de ture adevarate!
Sambata (10.07.2010) la ora 21:30 pe DigiSport se va transmite emisiunea filmata in timpul concursului!Finisher
   

8 gânduri despre „Xterra Triathlon – Lacul Sfanta Ana

    Feri a spus:
    05/07/2010 la 11:50

    Oooo….felicitari !!!!

    Elena a spus:
    05/07/2010 la 14:28

    Foarte tare! Brava! SI la mai mare!!! Totul e ca povestea e spusa fain! … 😛

    palosu a spus:
    05/07/2010 la 15:24

    pfuu caba se gazel esti😛.
    Bravo bravo, felicitari si la cat mai mare!

    Dani a spus:
    06/07/2010 la 09:23

    Hei Caba….Felicitari inca o data.
    Ce frumos ti-ai descris traseul. Parca am retrait cu tine cursa….Stiam eu ca trebuia sa ma fi tinut dupa tine.😛

    Radu Constantin a spus:
    06/07/2010 la 15:01

    Salut, ne-am cunoscut la triatlon, ti-am luat interviu. Vroiam sa-ti spun ca va aparea emisiunea (inclusiv cu interviul cu tine) sambata ora 18:00 pe Digi Sport.
    Asta e declaratia ce va intra de la tine: DAN CABA – Medias „E primul triatlon al meu, am mai particpat la maratoane de mtb si alergat dar e ceva deosebit. o sa prinda acest gen de concursuri in Romania si competitiile o sa fie din ce in ce mai puternice. mai ales ca a tinut si vremea cu noi, traseul de mtb a fost dur, dar a mers bine, sunt multumit de rezultat. care a fost cea mai grea portiune? anumite catarari prin padure au fost destul de grele si a trebuit sa imping. dar a fost ok, traseul e mixt find asa scurt e mai bine sa fie mai tehnic. ca sa se poate face difernta intre concurenti. trebuie sa fi tehnic, tre’ sa ai km in spate, sa te dai pe tot felul de conditi ca sa poti sa fii obisnuit, bineintels si o bicla buna. eu am un full suspension si m-a ajutat clar fata de un hardtail. Te gandesti sa treci la profesionism? aa, nu, mai avem de muncit, noi suntem niste amatori asa mai infocati. Ne antrenam si bineinteles ca dac vin si rezultate cu atat mai bine, dar nu ne gandim la asa ceva.

      Caba Dan a răspuns:
      07/07/2010 la 08:32

      Mersi mult de informatii si de interviu!
      Sper sa pot vedea emisiunea in direct, dar oricum ar fi super daca as putea sa intru in posesia ei. Daca poti sa o pui pe un FileTransfer sau pe un http://FTP... oricum sa o poata lua toti doritorii.
      Sa auzim numai de bine.

    Radu Constantin a spus:
    07/07/2010 la 10:17

    o sa incerc sa pun emisiunea pe ftp. Trimite-mi pe raduc30@gmail.com adresa ta de mail si a altor participanti daca o ai, sa va pot anunta cand o urc pe ftp sau pe transfer.ro.

    A4 a spus:
    07/07/2010 la 10:28

    FELICITARI CAMPIONULE, DUPA MUNKA SI RASPLATA🙂
    FRUMOASA POVESTE, ION CREANGA ERA MINCIUNA:)

Lasă un răspuns

