Primul meu traseu de alpinism

Publicat pe Actualizat pe

Primul meu traseu de catarare/alpinism in Cheile Aiudului

Traseul Memorial Adrian Chifa – gradul 7+ cu 3,5 lungimi de coarda

        Data: 5-6.06.2010
        Locatia: Cheile Aiudului
        Scop: escalada si alpinism
        Trupa: din Cluj, mentorii: Akos cu Tunde, Szobi cu Raluca, din Medias: Feri, Flo, Diana, Lotzi, Catalin, sefa lui Feri si surioara, din Mures Huni cu Oshy
        A mai trecut un weekend frumos in care, dupa cum am promis, am fost din nou in Cheile Aiudului la catarare. Trupa mare si vesela. Eu am plecat in Cluj de vineri, si am fost gazduit regeste de Akos si Tunde care a facut o pizza de vis, sa nu mai zic de tuica de pruna bauta de pofta de mancare😛.Exersand
        Sambata dimineata plecam pe la ora 9 din Cluj si pe la 11 ne intalnim cu toti in Cheile Aiudului. Urcam in Poligonul de catarare si incepem sa ne pregatim. „Instructorii” pun vrea 4-5 manse pe care ne dam toata ziua pana ne saturam. Am catarat: Easy Girl 6-; Gemini 7-; Gipsy 5+; Don’t worry 7-; Colt Alb 6+; Mumf 6- (preferatul meu din aceasta zona :P) si mi-am rupt in „spurcaciunea” de traseul Toledo 6- care nu mi-a placut deloc desi l-am facut dar nu cu placere; poate eram deja la final si eram obosit si nemancat :P! Scuze puerile :)).
        Pe la ora 19:00 eram la corturi si ne-am pus pe mancat si hidratat cu Timisoreana. Am adunat lemene, si am stat pana le la ora 24:00 la foc si la chitara. Tare dor imi era de asa ceva.  
       Dimineata la 8:00 trezirea! Facem doua echipe, Feri cu Szobi si eu cu Akos si plecam sa facem in sfarsit ceva trasee adevarate de mai multe lungimi de coarda. in Traseul Andrei ChifaAlegem Amurgul si Prieteniei amandoua de 3,5 lungimi de coarda si gradul 6. Noi, eu cu Akos intram in Prieteniei, dar deja la prima regrupare ne dam seamam ca am intrat in ceva traseu mai in dreapta (Adica Memorialul Adrian Chifa cu gradul de 7+ :P). Akos stapan pe sine si incantat la maxim merge mai departe pe acest traseu urmarind atent spiturile destul de noi. Traseul merge matematic pe un picior stancos catarand meticulos toate fetele indiferent de inclinatie. La un moment dat Akos imi  spune: iti las scarita ca aici e un pasaj mai greu si sa poti sa-l treci fara sa te chinui! OK!? Atunci am inceput sa-mi pun intrebari! Oare o sa pot sa merg mai departe? Teorie stiu… cum trebuei sa folosesc echipamentul… scarita dar era pentru prima data cu adevarat:). Akos ajunge in regrupare si imi da semnalul ca pot sa plec! Urc usor la incepus si ajung la scarita! Pun piciorul… ma trag.. ma imping.. si trec! Super! Nici nu a fost asa greu pe cat credeam. Ajung in regrupare!
         Urmeaza a 3-a jumatate de lungime! Aici nu sunt probleme mari! Regrupam din nou! Ultima lungime e din nou mai grea.. pe o fata destul de verticala si saraca in prize. Akos imi lasa scarita unde incepe greul si incep sa urc! Rambo daca m-ar fi vazut ar fi murit de ciuda! Ma rup in scheme si urc sustinut pas cu pas. Mut scarita.. ma trag.. la un moment dat.. imi dau seama ca ma tineam doar intr-o mana cu cealalta scotand carabiniera scaritei.. si cu picioarele semisuspendate! Sunt tare😛.
        Iesim sus unde ne intalnim cu Feri si Szobi. Si traseul lor a fost frumos si sunt multumiti de realizare. Coboram la corturi sa mancam! Pe la 12 mai facem cateva manse in zona Coltul Bogza si anume: Extrema de mijloc 5+ si Extrema Dura 6-; asta pana la ora 17:00 cand o luam incet spre casa. 
O tura superba, in care am facut ceva in premiera. Am fost multumit de prestatia mea si ma face sa sper cat mai repede sa ma vad in ceva pereti! Ca si secund inca😛.in sus!

2 gânduri despre „Primul meu traseu de alpinism

    mihai a spus:
    14/06/2010 la 13:01

    si la baia mare sint si pereti si tuica de prune…..si daca cautam gasim si chitarist…………..

      Caba Dan a răspuns:
      14/06/2010 la 13:07

      Pai atunci nu am de ales si trebuie sa ma „sacrific” sa vin din nou pe la voi🙂

Lasă un răspuns

