Fagaras – Breaza – Plaiul Smidei

Publicat pe Actualizat pe

O tura de toamna in Fagaras

        Data: 28-29.11.2009
        Locatia: Fagaras – Sat Breaza (zona Urlea) – Plaiul Smidei
        Distanta: ~ 15 km cu ~ 1000 m diferenta de nivel
        Timp: 7 ore
        Oameni: Anamaria, Feri, Ioana, Cristina C., Florin, Corina si Maca
Plaiul Smidei
       Se apropia weekendul si din nou eram in pana de idei unde sa iesim. Din pacate nu am putut profita de posibilul weekend prelungit (luni lucrez :();  si sa impacam pe toti decidem sa iesim in Fagaras la o cabana.
       Sambata dimineata, la ora 8 plecat in doua Loganuri si ne indreptam spre Sat Breaza. La 9:30 suntem la Cabana Popasul Vanatorilor. Mancam si pe la 11 fara umpic plecam in sus. Vrem sa urcam pe un picior nemarcat (Plaiul Smidei) pana in zona de gol alpin. Traseul este mai anevoios in prima parte pana ajungem in creasta matematica a piciorului unde prinde un drumeag forestier. Vremea e buna dar e toamna tarzie. Copacii sunt dezgoliti si asteapta zapada. Zapada o asteptam si noi dar inca se lasa asteptata. Doar de pe 1700 m altitudine se vad petece razlete.
        Urcare e monotona, prin padure cu cateva poienite, apoi poteca prinde un drum forestier ce urca din dreapta, marcat cu punct albastru. In golul aplin sunt urcate 2 rulote care desi arata f. bine, „romanii” au avut grija de rupa trapele superioare de aerisire si sa lase dezordine generala😦.  Am inteles ca se vrea construirea unei cabane de vanatoare in zona de gol alpin.
        Din lipsa de timp am coborat pe acelasi treseu si la ora 18 eram innapoi la cabana.
        Zona prezinta potential si cred ca merita „exploatata” mai ales iarna cu schiurile de tura. Ideea este ca ai nevoie de 3 zile, una sa o poti petrece pe sus, sa te poti bucura de adevarata placere a Fagarasului.
        Duminica am vizitat ruinele vechii cetati Negru Voda, alfata pe muchia marcata cu punct rusu de urca la vechea cabana Urlea. Zona fortificatiei este foarte interesanta, pacat ca nu este amenajata si pusa in valoare. De la cabana am facut pana la cetate ~ 30 minute.
        Pe la ora 17 strangem bagajele si o taiem in Fagaras unde mancam o pizza mareeeee.. si apoi spre casa!
        Mi-e dor de aerul tare care sa-mi ingheata fata, mi-e dor de o tura grea de iarna, mi-e dor sa stau la o casuta izolat si sa ma bucur de liniste, mi-e dor de o cana buna de ceai facuta la primus, mi-e dor de chitara…  HAI ZAPADA HAI!!!
      
        
      

2 gânduri despre „Fagaras – Breaza – Plaiul Smidei

    Anamaria a spus:
    30/11/2009 la 14:04

    Sunt de acord cu tine: HAI ZAPADA!!!!

    Feri a spus:
    01/12/2009 la 11:02

    oh daaaa. si mie mi-e dor de zapada, de un foc de lemne, de un vin fiert si ganduri pozitive….sunt satul de intrigi, de vorbe, persiflari, invidii si rautate…

Lasă un răspuns

