Pescuit la stiuca in Delta!

Posted on Updated on

Si pescuitul e un sport frumos!

        Trupa: 13 pescari
        Perioada: 01-10.11.2009
        Locatie: Motel Delta Paradis pe Bratul Dunavat (Tulcea)
Stiuca de 2,5 kg
Stiuca de 2,5 kg
         De dragul vremurilor de cand eram tanar si pescuiam destul de mult, si  mai si castigam concursuri de pescuit a trecut ceva vreme!
E toamna si tata se pregateste de vreo 2 luni sa mearga in Delta la mult ravnita tura la STIUCA. Un pescuit la care daca mergi, toti zic e ca ramai indragostit pt. totdeauna! Singura problema e sa prinzi ceva sa poti „simti” gustul.
        Vad ca mai am ramare cateva zile de concediu si asa ca ma bag si eu! Placam in Delta o saptamana! Trupa e  mare de 13 persoane.. care mai decare mai echipat si nerabdator sa „rupa gura” stiucilor si a „concurentei”.
        E duminica dimineata si plecam la ora 4:00 spre Tulcea. Drum lung din pacate.. 600 km. Dupa vreo 8:30  ore ajungem langa un canal de unde cu barcile suntem dusi la Motelul Delta Paradis! Barca cu motor merge cu viteza pe un culoar ingust de zici ca te dai prin stuf nu pe apa!
        Ajungem la motel, conditiile sunt chiar ok pt. Delta. Mancam si la ora 15 nerabdatori plecam sa testam balta. Tata spera la mult raznita stiuca de 5 Kg care o tot asteapta de vreo 2 ani.
       Prind cu greu o marlita (stiuca mica sub dimensiunea legala in care se poate retine, adica 45 cm) si pe final tata prinde una draguta de 1 kg. NU e rau dar nici nu se „sinucide”. E luni dimineata, ora 6:45, si deja suntem echipati de plecare. Asa imbracat nu am fost niciodata in viata mea: tricou, 2 polare, pufoaica de expeditie si peste geaca de Gore; in picioare ciorapi de lana, ghetele tehnice Salomon, iegari si salopeta de schi super groasa. V-am convins! E frig mai aleas cand barca goneste cu viteza spre locurile de pescuit mult asteptate! Norac ca mi-am luat manusile de bike cu degete lungi, caci fara nu puteam pescui ca si imi cadeau degetele jos de la inghet. Gasim crusta de gheata pe apa.
        Ignoram frigul si ne apucam de zvarlit! Lingurile cad in locurile unde ar trebui sa sara stiucile… dar…. nimic! NIMIC! Insistam! Orele curg.. dar nimic. Parca pescuitm intr-un lac mort, fara peste. Nici macar o trasatura! Dezamagiti sunam si la ceilati colegi sa aflam ce fac ei. NIMIC nu a prins nici unul! Frigul se pare ca a „inghetat” pofta  pestiilor de a manca.
       Marti nimic, joi cu noroc reusesc sa prin o stiuca de 1,6 kg. Frumosa dar doar una. Joi nimic. Starea de sprit in tabara e tot mai jalnica. Se pare ca vremea nu tine cu noi. Toti pescarii au incercat toate locurile stiute si nestiute! La apa adanca, la apa minca, in stuf sau in „boscgeti”, pe lacuri sau in canale. Stiuca a disparut!
        E vineri si mai avem 2 zile de pescuit. Plecam din nou cu barca. Mergem pe lacul Holbina 2. Tata arunca si la a 4-5 aruncatura prinde o stiuca de ~ 1 kg dar o scapa cand sa o puna in barca. Asta e! Macar a inceput sa manance! Asa speram caci pe urma din nou nici o trasatura. Disperati ne uitam pe harta din satelit. Vad un canal ce strabate lacul si propun sa-l cautam si sa incercam pe el! Il gasim si incepem sa aruncam. Linguri mari, linguri mici, si arginti si aurii… nimic. Dar la un moment dat vad cu sare o stiuca la lingura mea. Nu o i-a calumea dar macar imi sta inima in loc. Mai mergem cativa metrii si prins o stiuca de 1,2 kg. Frumoasa. Insistam si in nici cativa metrii vad un val ce vine spre lingura mea da-mi sta inima in loc. Recunosc ca m-am pierdut.. trag cam rapid si stiuca sare la lingura. Cand simt ca a luat-o intep puternic. Din pacate i-am scos lingura din gura si o ratez.😦. Tata pride si el una de 1,4 kg. Si rateaza 1. Mergem acasa mancam si ne intorcem increzatoti in acelasi loc. In 50 de minute prinde tata o stica de 1,2 kg una de 1,5 kg si eu una de 1,71 kg.🙂 Beton! Seara suntem campioni! Si astepatam sambata, ultima zi sa „rupem” balta.
Capturile de vineri seara
          Sambata binenteles ca in locul respectiv nu mai intra nimic caci batea vantul si s-a naruit tot avantul. Insistam  pe un canal frumos dar nimic. Din „prostie” ma uit in trusa si vad un poper (peste din plastic ce sta la suprafata si cand il tragi face galagie, si atrage pestele). Tata rade de mine caci popar-ele se folosesc doar vara cand stiuca e activa si apa cald. La a doua aruncatura un val de stiuca trece pe sub poparul meu. Tata arunca cu lingura si o prinde. 1.6 kg. Mi-a „furat” stiuca. Dupa nici 5 aruncari prind si eu una de 1 kg. Apoi liniste.. nimic.
         Dupamasa merge mai aproape de motel. In lacul 1 si pe canal. Mort totul! Nici o miscare, iar cand sa ne pierdem speranta tot la poperul meu noros am doua atacuri. Ceva nu le-a placut, ca nu au muscat! Mai arunc si vad un „val de val”. Vine din stuf de la vreo 4 metrii. Musca hotarat si eu intep si mai hatarat. Punct ochit punct lovit. Scot o stiuca de 2,5 kg.
        Pescuitul la stiuca e ceva super special! Merita incercat. Din pacate e un sport scump si la care iti trebuie si timp. Dar as mai merge si sper sa ajung din nou in acele locuri.

5 thoughts on “Pescuit la stiuca in Delta!

    Anamaria said:
    16/11/2009 la 20:13

    Bravo, bravo!!!

    Mircea said:
    19/11/2009 la 12:32

    Petri heil se zice la noi :o)
    Pe anul ce vine va doresc mai mult succes!

    Nick said:
    23/12/2009 la 17:27

    Hey! Ce zice tata ca ai luat stiuca cea mare?

    Caba Dan responded:
    24/12/2009 la 07:56

    Tata nu s-a suparat😛. El astepta stiuca de 5 KG… o tot asteapta de vreo 3 ani.🙂 Poate in 2010!

    Alex said:
    03/05/2010 la 12:24

    Daca toata lumea scoate stiucile de 1.2 kg sa le ia acasa o sa mai astepte mult si bine tatal tau sa prinda una de 5 kg.

    Care e placerea pescuitului? Prinde pestele, fa-i poza si da-i drumul ca sa te poti bucura altadata de el cand va fi mai mare.

    Pe Holbina 2 si 3 a mers foarte prost anul trecut (2009) plus ca e plin de plase din pacate. Noi am fost de 1 decembrie.
    Cred ca v-ati fi distrat mai bine in incinta complexului in care ati fost cazati. Dupa 2 zile petrecute pe Holbina in ultima zi am dat de dimineata in incinta. A fost parfum, s-au luat 6 stiuci la 1.5-2 kg in 3h + cel putin 10 marlite doar pe canalul central. Asta doar 1 barca. Celelalte barci au luat si ele tot cam asa.

Lasă un răspuns

