MTB Cluj maraton

Publicat pe Actualizat pe

Pusca si cureaua lata,

Ce-am mai pedalat odata!

Maros MTB maraton 27.09.2009
Distanta: 82 km
Diferenta de nivel: 2660 m
Participanti Medieseni: Paul, Oli, Dragos, Andy & fica, Flavius, Mihai
MTB Cluj 2009 - 80 km
MTB Cluj 2009 - 80 km

Sambata seara ora 21: spal bicicleta😀
                                ora 22: plecam la karaoke
                                ora 24:30: „pregatit de concurs” ma pun in pat
          Duminica dimineata la 6:00 cu naveta (un E clase🙂 )  lui Oli plecam spre Cluj (Inca o data multumim lui Oli pt. sacrificiul de a fi sofer). Ajungem super bine in zona de start. Lume multa si inca e doar ora 8:15 minute. Prindem inceputul inscrierilor si scapam rapid de coada.  As recomanda viitorilor organizatori sa preia ideea inscrierilor pe net cu plata prin ordine de plata.
          E mai racoare dar se anunta o zi placuta asa ca ne echipam in echipament scurt. Ma intalnesc cu prieteni dragi din Campulung Moldovenesc, Baia Mare, Mures… oameni de nota 10 cu care din pacate ma intalnesc doar pe la concursuri si in fuga.
          Iesim sa dam o tura de incalzire si la 9:50 ne asezam cuminti in coada. Atata lume nu a mai participat la un concurs de MTB (de prin Ardeal) 375 participanti. Se da startul si incerc sa ma strecor printre concurenti pentru a nu ma incomoda in partea superioara unde stiu de anul trecut ca este mai ingust.
         Oli e langa mine si ii dam incet in sus! Zona este superba si imi dau seama ca Clujenii au unde sa pedaleze!  Radeam singur cand ma gandeam la Hoinari si oamenii din Timisoara care pedaleaza in „papusoi”🙂. Ajung in zona in care se despart cele doua trasee, lung de scurt, si ma opresc sa dau un „telefon” rapid. Ma ajunge si depaseste colegul de echipa (Explorer Team) Dan Chifu. Imi termin treaba si il ajung si pe el si pe inca un baiat din Brasov (pe parcurs ne-am dat seama ca ne stiam de la Duatlonul din 2008). Cu „brasoveanul meu” o sa pedalez toata ziua. El era mai bun pe urcare eu pe coborari. Uite asa ne-am stimulat reciproc si nu ne-am plictisit.
         Prima coborare se face pe o potecuta de iarba si bolovani. Fara probleme mari ajungem jos unde incepem a doau urcare. Ceva nu e in regula! E prea cald! Traspir ca si in iulie, de sub casca curg rauri de sudoare. Imi aduc aminte de EcoExplora 2007 unde tot asa cald a fost la proba de bike, dar ca si antidot, care a dat roade, a fost clatirile repetate in apa rece de munte.
          Vad un izvor! Ma opresc repede, si ma spal pe fata, maini. Alta treaba! Dupa o clatire buna esti un alt om! Acum pot sa pedalez linistit. Panta e destul de mare dar merge. Ajung in acelasi timp cu brasoveanul si inca un tip care avea crampe😦. Bag in mine 4-5 felii de portocala si o banana. Oamenii din posturi sunt foarte de treaba si imi umplu bidonul cu apa. Urmeaza o cobarare abrupta cu niste serpentine foarte stranse. Nu ma incanta deoarece trebuie franat tare in  curbe si solul e destul de instabil. 
         Coborarea se termina dar ma intristez! Realiez ca mi-am uitat ochelarii  la acel izvor unde m-am spalat. Sunt super trist pentru ca imi iubeam ochelarii! Singura speranta este ca un om de bine sa-i gaseasca (dintre concurenti) si sa mi inapoieze. Asta e!
        Incepe urcare a 3-a. Un drum de tara plin de bolovani. Viteza este destul de mica, dar stimulat de colegul din Brasov nu ma las. Ma dau jos doar in cateva locuri ca sa-mi indrept spatele. Diferenta de nivel mare se simte. Incerc sa profit si sa ma bucur de peisaj. Mai ales in partea superioara prin golul alpin zona plina de case razlete este superba.
          Ma simt bine si am pofta de pedalat. Nu sunt depasit si nici nu depasesc pe nimeni de multa vreme. Coborarea a treia este pe placul meu. In viteza pe o potecuta ingusta prin padure. Las bicicleta sa curga si adrenalina e la inaltime🙂. Ma gandesc ca daca e sa sari de pe poteca nu poate sa fie interesant. Dar nu sunt probleme! Ajung pe asfalt si pedalez cu viteza. Nu vreau sa fortez pentru ca stiu urcarea ce urmeaza de anul trecut. E a patra si are panta medie de peste 13 %. Lantul „rage”, asa ca ma opresc la inceputul urcarii si il ung. Merg pe langa bicicleta. Sunt sigur ca nu pierd nimic ceea ce se si confirma cand „partenerul” brasovean ma ajunge pedaland… dar atat. In 2 km s-a distantat 300 m fata de mine care mergeam pe jos. Bravo lui pentru hotarare! Plecam impreuna si pe coborare ma distantez din nou. Stiu ca o sa ma prinda pe catarere.
          Urcam din nou si la 300 m distanta de varful padurii  simt necesara o „Pis pauzen”.🙂 Brasoveanul imi sufla in cefa si ma intrece. Nu il pot lasa! Ma mobilizez si parca imi vin puterile innapoi. Urc bine si vine.. coborarea! Prind inca un concurent din urma si trag dupa el. El ma vede si o ia pe aslfat in jos! Eu dupe el! Pedalam noi vre-un km si ne dam seama ca am gresit. Fain! Hai in sus! :((.
          Gasim unde am gresit dar e prea tarziu. Ajung la Finis dupa 6:56 ore! Brasoveanul m-a intrecut cand eu m-am ratacit. Macar l-am intrcut pe celalat tip.
        Merg si beau niste Cola si o bere rapid sa ma hidratez. Povestesc cu prietenii… si un tip vine la mine si ma intreaba: „Ti-ai pierdut ochelarii? Spune-mi ceva despre ei!”. Ii dau cateva detalii si imi primesc ochelarii perduti. Bucurie mare si sincere multumiri celui care a fost om de omenie si mi i-a inapoiat.Vine premierea, mancam pastele si plecam spre casa.
Pe drum primesc un telefon de la prietenul Ionut, care imi zice!
I:  Il sti pe tipul care ti-a dat ochelarii?
D:  Da!
I: A castigat bicicleta la tombola!
SUPER! Ma bucur pentru el si realizez ca totusi cineva acolo Sus se uita la noi si „le randuie”! 
A fost un concurs f. bine organizat la care o sa revin cu drag si la anul!
Ne vedem la Duatlonul de la Brasov in 17.10.2009 – http://www.duatlon.ro/

4 gânduri despre „MTB Cluj maraton

    Anamaria a spus:
    30/09/2009 la 09:57

    Bravo iubire!
    Ai vazut ca Duatlonul e chiar de ziua noastra :(( ?

    Christi a spus:
    01/10/2009 la 11:32

    Hehe, pai daca nu ma intrebai pe traseu daca nu cumva am vazut niste ochelari n-as fi stiut s-ai spun varului meu ce ochelari a gasit la izvor.

    Colegul de la Brasov🙂.

    P.S. Esti sigur ca m-ai depasit dupa despartirea de tura mica? Eu tin minte ca te-am vazut prima oara pe a doua urcare.

    adivancea a spus:
    01/10/2009 la 14:00

    …eu eram ala dupa care te-ai luat dupa ultima coborare, pe asfalt….eu am terminat in 7 ore si 25 secunde…imi cer scuze ca am facut confuzie la ultimul marcaj pe asfalt, dar oboseala era mult prea mare. a fost primul concurs de gen pt mine; oricum ma bucur nespus ca am reusit sa termin cand au abandonat atatia…bafta in continuare

    Hoinarii a spus:
    02/10/2009 la 11:55

    Bravo Dane! Hai fa-ti bagajele ca mai ai cateva ore pana la MPC

Lasă un răspuns

