MTB_Nemsa_HulaPelisor_Metis_Mosna

Data: 13.09.2009
          Coechipieri: Paul, Oli, Dragos si Gigi

MTB_Nemsa-HulaPelisor_Metis_Mosna

E sambata si toata lumea are cate ceva de facut… asa ca pe dupamasa incepem sa ne facem planuri pentru a iesi la o tura de MTB duminca. Cateva telefoane si gata!
          Dimineata la ora 10:30 suntem in fata la Hotel Binder Bubi.  Aveam in cap o directie si o schita de traseu dar nimic concret. Vreu sa facem ceva nou, sa mai descoperim rute si zone noi. Plecam spre Lac Binder si urcam pe traseul de alergat ce ne scoate la Elesteu. De aici, prin coada lacului trecem dealul spre Nemsa dar o luam prin stanga golfului de verdeata, trecem o muchie si coboram pe langa o stana in drumul asfaltat (la ~ 2,5 km de intersectia cu drumul de Mosna).
          In Nemsa de la biserica o luam la dreata si tinem drumul ce merge tot in fata, care ne scoate la niste brazi. De aici coboram in drumul asfaltat chair langa intersectia de Alma Vii, si urcam pana pe Hula Pelisorului. Chair in varful hulii facem dreapta pe lana un copac insemnat cu vopsea „MTB”. Traseul continua exact pe creasta matematica aproximativ 9 km. Este bine marcat de catre prietenul nostru Catalin Stava cu punct alb si benzi alb rosii. Felictari ai facut o treaba excelenta!
         Si asa reusim sa ne pierdem de Dragos si sa o luam aiurea spre Zlagna😀, dar revenim in traseu si continuam pe marcaj. Traseul este frumos dar cam plin de crengi cazute in zona de padure deasa ci cam multi boscheti in zona de tunel de verdeata (ar merita sa-l curatam si sa-l marcam cu marcaj autentic, Cata propunea cu banda turistica Rosu cu alb = traseu de creasta).
         Dam in asfalt si coboram in Metis, travesam satul si la ultimul drum de pamant trecem raul pe partea cealalta si urcam intr-o mica culme inspre Valea Calva (valea cu Alma Vii). Coboram spre firul vaii, dar terenul e cam mlastinos si mergem cu grija. Din firul vaii facem dreapta pe Valea Dupa Hula ce trece dealul spre Motis, dar innainte sa ajungem in Motis, facem dreapta pe sub o veche ferma de vaci si urcam pe langa niste plopi.
        Intram in padure si ajungem in cumpana de ape. Aici in loc sa coboram facem stanga si prindem un vechi drum forestier de pamant. Toti pedalam de parca suntem la concurs. Mie imi place zone foarte mult, sigur o sa revin! Ne dam seama ca am gresit… dar ii dam innainte. Lui Dragos i se rupe o spita si ne aprim sa si-o prinda. Ma uit pe harta, dar nu putem cobira numai fie in Ighisul Nou sau in Mosna. Mai urcam umpic si drumul incepe sa coborare abruspt prin padure. Iesim intr-un golf de verdeata… si intalnim pe cineva.
    Bade! Drumul asta unde duce?
    La Mosna!
          Standard! Incerc sa ma orientez sa stiu sa revin prin zona. Toti pedaleaza tare.. asa ca dupa ei! Intram in Mosna si apoi pe asfalt. De aici… sprint spre casa!
Fiecare incinge pedalele si vitezometrul o ia razana! Viteza: 35 km/h -> 40 km/h -> 45 sau chair si mai bine. Paul rupe bariera sunetului… dar nici Dragos si Oli nu se lasa😀.
Buni baietii astia! Felicitari! Anul asta toata lumea merge bine! Cu asa navete de biciclete cred si eu😛.
O tura frumoasa in care am mai descoperit ceva zone dragute!
Probabil ne vedem la concursul de MTB la Tusnad!http://www.aktivity.ro/maraton/?l=ro&m=4
Sa auzim numai de ture adevarate!

2 thoughts on “MTB_Nemsa_HulaPelisor_Metis_Mosna

Anamaria said:
    14/09/2009 la 14:02

Faci ce faci si tot in Metis la Lac ajungi😛

Mircea said:
    15/09/2009 la 06:53

Super traseu. Sigur am sa-l incerc si eu. Mersi si la mai mare.