Negoiu-Custura Saratii-Muchia Serbotei-03-06_09_2009

Posted on Updated on

O tura mult dorita!

Uite ca timpul zboara si ni se face din nou dor de o tura cu cortul, si nu oriunde, ci in Mareţul Făgăraş.
Nu putem refuza oferta expertului montan Popica de a urca de vineri seara in Caldarea Mieilor de sub Cascada Serbotei, asa ca, vineri dupamasa impreuna cu Anamaria la ora 15:00 sunt in drum spre Sibiu.
     Acolo ne asteapta Popica si Agnes, in PUI-ul lor (masina – Fiat Punto) dornic sa se rupa pe drumul de la Porumbacu la cariera de piatra. Echipa fiind intreaga,  incepem la ora ~ 18 urcarea spre Check Point 1: Cabana Negoiu.
Serpasul Popica

La cabana ajungem dupa 2 ore de urcat. Deja e intuneric,

asa ca intram in cabana sa ne scoatem lanternele si sa bem un ceai. Cabanierul ne intreaba care e planul crezand ca o sa ne cazam la el. Dar cand a afla ca vrem sa urcam mai suLuna timidas si sa stam cu cortul i-a „cazut fata”. Cabanierul: „Mergeti ca va asteapta ursul sus!”. Ha! Ce ne-am mai speriat! M-a dezgustat atitudinea lui… de cabanier ce asteapta „miticii” sa scoata bani de pe urma lor.      Plecam mai departe in noapte, traseul si podetele suspendate fac ca urcusul sa fie insesizabil. La un moment dat… lumina mare! O luna plina iesea de dupa Custura Cioanului. Ne oprim sa admiram spectacolul. Cerul e senin si plin de stele… iar luna e de vis.

La ora ~ 21:40 ajungem in Caldare Mieilor. Gasim un loc superb de cort, montam instalatiile, mancam ceva si la somn.

Dimineata la ora 8:00 trezirea si urmeaza procedurile de spalare si mancare.

Paradis alpin

La ora 10 plecam pe traseul Saua  Cleopatrei – Custura Saratii – Muchia Serbotei.
Vreme e superba fara nici un nor, iar temperatura este numai buna de urcat. Dupa 2 ore suntem in Saua Cleopatrei

si primii nori incep sa-si faca aparitia dar nu mai cat sa faca pozele mai spectaculoase.

Pe custura toata lumea e atenta si entuziasmata. Pentru Anamaria este cel mai frumos traseu. Fetele noastre se misca de minune, parca sunt capre negre.  Am si cordelina la mine pe care nu ezit sa o folosesc de doua ori… sa nu riscam nimic si sa parem si mai profi decat suntem😛.

Porumbeii Custurii
Ne bucuram de ficare pasaj! Uite ca a trecut si Custura Saratii cea mai tehnica parte a Fagarasului peste care trece traseul de creasta. La ora 15 suntem pe Varful Serbota. De aici ceata ne „preia” pentru a cobora pe muchia cu acelasi nume la cabana Negoiu. Dupa 10 minute incepe si ploaia! Asa e la munte! Sunte dejamagiti ca nu putem admira peisajul care sigur este de vis. La ora 17 suntem la corturi uzi leoarca. Ne dam hainele jos si la baiei in rau in ploaie. NU duraza mult… si ne bagam in corturi pentru a ne incalzi. Mancam si la ora 19 somn! Dormim noi cat domim.. pe la 21 ne trezim.. afara tot ploua.. mai povestim pana pe la ora 23 si din nou somn pana dimineata pe la 8:00.
          Nici nu am dormit mult :P!  Decidem sa coboram, vremea fiind tot inchisa, dar nu inainte de a mai dormi vreo 45 de minute.. ca doar dupa masa….🙂. La ora ~ 15 suntem la masina si constatam ca masina lui Maca e in parcare! Dar unde sunt oamenii nostrii! Dam telefoane si tarziu aflam ca au trecut pe langa corturile noastre, dar fiind ceata nu ne-au vazut. Pacat! Oricum ii felicit ca au urcat pe Negoiu (Feri si Florin) si pentru perseverenta pe (Maca si Adriana).
          In Sibiu mancam o pizza si somnul ne trimite apoi spre casa unde ajungem pe la ora 20.
Albumul foto al turei il gasiti aici:

Super alpinistii  in actiune

2 thoughts on “Negoiu-Custura Saratii-Muchia Serbotei-03-06_09_2009

Anamaria said:
    08/09/2009 la 12:48

Cea mai frumoasa tura de pana acum…
    Cum sa nu te iubesc eu cand ma duci in locuri asa frumoase?