Bike -> Medias-Barghis-Metis-SeicaMare-AxenteSever

Posted on Updated on

             Se apropie maratonul de la Sibiu (30 august 2009 http://www.ciclism.ro/maraton/), un concurs foarte bine vazut de lumea ciclista. Traseul de 92 de km se vrea a fi cel mai greu si dur din tara, asa ca…. trebuie incercat. Desi speram zilele astea sa alerg si sa pedalez pe undeva prin muntii Maramuresului la concursul de Adenture Race – EcoExplora, acum noua provocare este acest maraton.

           Asa ca la antrenament! Doar am tras chiulul in ultima perioada :P! Sa fiu sigur ca o sa stau ceva timp pe bicicleta mi-am propus sa ies pe asfalt pana in Agnita si retur. Plec singur destul de tarziu 17.45. Ma incalzesc incet… dau la pedale….trece hula Mosnei si Pelisorului si incepe partea mai plictisitoare dupa satul Pelisor. Soarele si vremea buna ma fac sa imi schimb planul! Demult mi-am dorit sa fac pe bicicleta partea dintre satul Barghis si Seica Mare, sa ca intracolo. Singura problema era ca ziua s-a scurtat si eram contient ca ma va prinde noaptea. Ca si solutie de backup imi propun sa ajuns la lasarea intunericului in Axente Sever, de acolo sa ma duca iubita cu masina acasa.

Asa si facut! In Barghis o iau spre Sibiu. Drumul urca in serpentine spre Ighisul Vechi. Zona e f. frumosa! Cobor si trec de Ighisul Vechi si Vecerd. Lumea se uita la mine ca la extraterestrii. Daca in Mosna lumea s-a obisnuit cu oameni in iegari si casca pe bicicleta, aici e cam ciudat. Las drumul de Sibiu si fac drapta spre Seica Mare, o noua urcare destul de lunga pana pe dealul Seiseveni. Trag pe dreapta si iau doua merge de pe marginea drumului sa-mi mai potolesc foamea si gustul de dulce de la batonul de Snikers.

De sus din deal urmeaza doar coborare. Deja au trecut 40  de km si sunt la altitudinea de 583 m, cel mai inalt punc al turei. Este ora 18.40. De aici pana in Sura Mare nu cred ca am mers cu viteza mai mica de 30 km/h. Am tras tare dar degeaba. Intunericul ma prinde in Seica Mare. Dau telefon la Anamaria sa vina in intampinare sa ma ia cu masina deoarece nu am nici o sursa de lumina la mine (doar benzile reflectorizante de pe rucsac).

O tura care merita facuta cu un bike cu roti de si suspensie pe fata, mai ales acum toamna, cand se coseste fanul si padurea devine ruginie. In total 72,7 km cu 550 m diferenta de nivel.Barghis-Metis-SeicaMare

2 thoughts on “Bike -> Medias-Barghis-Metis-SeicaMare-AxenteSever

    Anamaria said:
    28/08/2009 la 13:52

    Bravo, bravo… data viitoare vin cu tine :*

    Ioana Abramiuc said:
    07/09/2009 la 13:43

    Am facut traseul ieri, dar in sens invers Seica Mare -Medias ( daca stai in Medias e mai bine din punt de vedere psihologic, pentru ca te apropii de casa…la final).
    Am avut cauciucuri de cursiera si a fost foarte bine ( chiar daca bicicleta mea arata ca cal chel :-)). Altfel ar fi fost foarte greu pe MBK cu roti de offroad.

    Intradevar zona ( cel putin pana la Barghis) e splendita, iar merele si nucile de pe marginea drumului delicoase .

    Pentru curiosi: cand ajungeti in Mihailesti, nu va pierdeti vremea sa deviati pana la „Canionul” Mihailesti …1 KM..chipurile . Nu este nimic acolo, decat un drum pe o fosta albie , extrem de nisipos.

    Atentie la stana de langa manastirea Sf Ilie din Pelisor. Seara cainii devin extrem de viginenti si vin pana la sosea.

    Per total un traseu foarte frumos.

Lasă un răspuns

